Vertrek vanuit Rotterdam

August 7, 2015 in the Netherlands ⋅ ☀️ 24 °C

Na min of meer slecht nieuws van onze Stefaan en Peggy, vertraging naar Bali wegens aswolk!, vertrekken wij met ons Veerle naar Berchem station. Onze trein naar Rotterdam vertrekt om 10,39u we kunen dus eerst nog een koffietje nemen in de nieuwe koffieshop aan de achterkant van het station. De eerste keer dat we hier komen sinds de grote wijzigingen in fietsenstalling en ingang een hele verbetering.
    Op de trein, die van Brussel komt is het redelijk vol, onze koffers zijn te groot en te zwaar om in het bagagerek te plaatsen, dus zitten we apart, Dirk met de valiezen en ik aan de overkant. Eigenlijk nemen we drie plaatsen in maar ja dat is niet onze schuld, er is geen enkele ruimte voorzien om bagage te stallen.
    Eens in Rotterdam gaat het vlug, mooi station maar toch maar direct de taxi in naar de Wilhelminakade: cruiseterminal. Eerst valiezen afgeven en daar weten we pas dat we hutnummer 2561 hebben. Dan vliegtuigcontrole maar veel vlugger. Boven een gezondheidsverklaring invullen en dat met de blue card de echte check-in doen. Gelukkig is,het geen probleem dat Dirk's instapkaart nog thuis aan de printer ligt! Internationaal paspoort en creditcard in aanslag en nog een foto om op onze keycard te zetten en we kunnen aan boord.
    Onze cabin is beter dan verwacht, we hadden geboekt met een evt beperkt zeezicht, maar we krijgen een mooi volledig zicht en daarbij een grotere cabin dan vorige keer.
    We hebben genoeg kleerkasten, een bad en salonetje!
    De keycard werkte niet, de purser maakte ons daarop opmerkzaam want blijkbaar waren de kaarten gedegmatiseerd. Wie heeft er zijn electronisch gereedschap naast gezet?!
    Er stond een lange rij maar wij gingen ze allemaal voorbij naar de juiste persoon en we zouden een nieuwe kaart ontvangen, we werden verwezen naar het Lido dek voor de lunch.
    Sushi en dessert waren voldoende en met onze nieuwe keycard wachten we de veiligheidsdrill af. Onze valiezen uitgepakt en de nodige brochures doorgenomen en het was 15u tijd voor de instructie's. Sinds het ongeluk in Italië met de Costa wordt de procedure nu vóór het vertrek doorgenomen En verplicht, wie niet deelneemt wordt van het schip gezet.
    Als al dat volk bij liveboot 5 er ook daadwerkelijk in moet vrees is toch het recht van de sterkste!
    Om 16u vertrok het schip, met begeleiding van een mannenkoor aan de kade dat zeemansliederen zong, en harde stoomstoten, toch indrukwekkend. Eens we goed en wel gedraaid en op weg waren verpoosden we ons aan het zwembad, nu de temperatuur nog goed is en in de zon net niet te warm.
    Na onze maaltijd op het Lido dek, waar het gewoon buffet, is wandelen we hele schip rond waarbij we stranden aan de klassieke muziek in de koffiebar: Explorer's lounge. Een lekkere Explorer's koffie met Baileys en Kahlùa en voor Dirk een Italian koffie met Sambuco gaf een extra touch aan de vooral Russische piano/viool muziek.
    Om 22 u pikken we nog een film mee in de Showroom at sea: Into the Wood, een Disney die enkele sprookjes dooreen weeft! Begin goed maar wat telang getrokken. Morgen is er terug een echte show.