Satellite
Show on map
  • Day 3

    Dagje op zee tussen R.dam en Shetland

    August 9, 2015, North Sea ⋅ ⛅ 13 °C

    Heerlijk geslapen tot de zon opkwam om 5.59 am, vanaf nu gebruik ik de Amerikaanse tijdsindeling want zo wordt alles hier aangegeven.
    Even de blog bijwerken, ik kan hem alleen maar versturen als we aan land zijn, op zee is er alleen duur betalend internet want dat gaat via satelliet.
    Om 7 am naar de gym, eerst de ochtend stretch, daarna Fitness klas. Heel plezant maar vermoeiend. Dirk heeft zich ondertussen klaargemaakt om te gaan ontbijten. Op het Lido dek is het aangenaam semi-buiten zitten. De overdekking boven het zwembad is dicht, dat ondervinden we als we later even buiten gaan op het sport dek! De weersverwachting is motregen, en slechts 16°. De wolken komen aanzetten maar zijn wel mooi in kleur gevarieerd.
    Ik ga naar de voorstelling van de verschillende excursies, er zijn er slechts twee die ik echt wil doen, gezien de prijzen moet je je wel beperken. De havens waar we aanleggen zijn gelukkig nogal in wandelafstand of er is een shuttle naar de stad. Maar naar de ijsbergen en een getsjer wil ik zeker, en een bezoek rijdend over het eiland met een typisch dorp trekt mij ook aan. De uitstappen naar de walvissen of puffins (vogels) zijn waarschijnlijk toch niet rendabel want de puffins migreren in juli en de walvissen zijn helemaal onbetrouwbaar. Dirk kiest nog voor een panoratoer in Reykjavik, en we leggen alles meteen vast.
    We gaan uitgebreid eten in 'La Fontaine' even geen buffet.
    De kapitein geeft een weather report en het blijft nog een paar uur zonnig en 18° met zuidenwind dus aangenaam zitten op het bovenste zonnedek.
    Als de wolken binnendrijven als vierkante ijsschotsen gaan we naar binnen om een bad te nemen, vanavond is het gala!
    Op zijn Hollands: Kapitein's welkom toast. Voorstelling van de hogere officieren en belangrijkste crew. Daarna blijven we in het theater voor de Midnight Hour. Een spetterende show met dansen en zingen, men bracht ons terug naar onze jonge jaren: mss Robinson, late hours !..
    Het was nog zacht buiten en op het promenadedek konden we nog bijna een uurtje zitten genieten van de zonsondergang, deze is pas om 9,50 pm omdat we noordwaarts varen.
    Daarna nog genieten van een zelfgemaakte cappuccino en mijn speciale kruidenthee, vandaar dat ik een waterkokertje bij heb.
    Read more