Satellite
Show on map
  • Day 4

    Van Keulen naar Düsseldorf

    November 28, 2014 in Germany ⋅ ⛅ 8 °C

    De boegmotor is hersteld deze nacht, toen we in bed lagen hoorden we hem af en toe draaien tot het waarschijnlijk in orde was. Om 6u gingen we zachtjes van de kade weg, we draaiden in de goede richting en we vaarden weg. Blijkbaar moet het schip met zijn boeg stroomopwaarts liggen om rustig in het water te liggen, het was mij al opgevallen dat er zo veel gedraaid werd voor we aanlegden of vertrokken.
    Omdat ik toch wakker ben maak,ik de valiezen klaar vóór 't ontbijt. Als we aan tafel, zitten is er een prachtige zonsopgang met roze wolken, nu heb ik toevallig mijn fototoestel niet bij!
    De kelners en hotelpersoneel is overwegend Surinaams, de hotel manager is Nederlander, de kapitein Duits en de matrozen waarschijnlijk Polen. We kregen een enveloppe voor de fooien, zoals op cruises gebruikelijk is vraagt men een bedrag per persoon per dag, kn dit geval is het 5€, bij zeecruises is het 8€, maar dit is graag gegeven voor een goede bediening.
    Om 9u leggen we aan in Düsseldorf waar de bussen ons opwachten, van de bagage moeten we ons niets aantrekken. Na afroeping van de bestemming even onze koffer aanwijzen en we stappen de bus op naar Antwerpen.
    Read more