Laat vertrek vanuit Brussels Airport

May 9, 2013 in Belgium ⋅ ⛅ 11 °C

Na een hele dag thuis wachten, op het vertrek in de late namiddag, reden we om 15u eindelijk naar de luchthaven van Zaventem.
    De groep van 30 deelneemsters kwam in de vertrekhal bijeen, een beetje onwennig want ik kende niemand voegde ik mij bij de groep. Veerle Vlasselaer, een ervaren reisleidster nam al vlug het voortouw. We maakten wat kennis met elkaar door te vertellen welke reizen we al gemaakt hadden, of welke Femma leden we kenden. Via Francine, mijn kamergenote kreeg ik de groeten van Rita en Arlette die mee waren geweest naar Vietnam.
    Ook Hilde een reisgenote van de USA reis was mee en dan konden we daar weer over vertellen.
    Om 18u stegen we op, we hadden een rustige vlucht. We kregen een maaltijd: kip of rundvlees, echte vliegtuigkost. De landing juist 3.25 u later was op Airport Mohammed V in Casablanca.
    Even aanschuiven bij de grenspolitie met onze papieren, dan naar het wisselkantoor om Dirhams te kopen. In de aankomsthal werden we opgewacht door een busboy, die ons naar de juiste bus bracht. We hadden ons klok een uurtje teruggezet en om 21.50u waren we al op weg naar Rabat een 110 km ver.
    Op het vliegtuig had iemand gezien dat er weinig verkeer was op de autostrade, dus op een uurtje zouden we wel ter plaatse zijn.
    De toegangsweg was nogal Amerikaans, billboards en doorgangshotels maar even verder kwamen we de péage al tegen, dus daarom was er weinig verkeer op deze autostrade.
    Aan de afritten waren jonge gastjes aan het voetballen, daar was verlichting, overal elders was het pikdonker.
    Als er dan eens een auto aankwam gingen zij even opzij. Dan namen ze terug hun plaats in op de weg, en geen 10 gasten maar wel een stuk of 30.
    Op de bus konden we water kopen één grote fles voor 1€ of 10 MAD. Want het kraantjeswater is hier niet zo veilig. Onze gids heet Nabil en spreekt Nederlands met Hollandse tongval.
    Kwart na 10 kwamen we aan in hotel Chellah te Rabat.
    Onze valiezen werden naar de juiste verdieping gebracht en ons wachtte nog een buffet zodat wij zeker niet met honger zouden gaan slapen.
    Morgen vroeg dag dus niemand bleef lang natafelen. Onze tafel degusteerde het plaatselijke biertje, en dat viel goed mee.
    Nog even verfrissen en naar bed. Morgen verwacht men 35°.