Nadere kennismaking met Kaapstad

December 20, 2006 in South Africa ⋅ 🌙 20 °C

Na een rustige en hele goede nachtrust was ik om 6u wakker, in tegenstelling met België was het hier reeds klaar lichte dag. Rustig wassen en aankleden één voor één want er was niet veel plaats in onze badkamer! Maar wij hadden tenminste ons eigen toilet en wasplaats met douche, we hadden onze reis er met één jaar voor uitgesteld! Er is slechts één wagon met deze voorziening, de andere wagons hebben een gezamenlijke was en toilet ruimte per wagon.
    Tegen half acht het ontbijt: Sereals, ergs, steak, potato's dus een English breakfast!
    Ons busje stond klaar om 9u om ons naar Kaapstad te brengen.
    Eerst het Kasteel of Good Hope, het oudste overgebleven bouwwerk in Zuid Afrika, een fort gebouwd door commandant Jan van Riebeeck in 1652.
    Dan naar de Company Gardens, waar vroeger inderdaad de groenten en fruit gekweekt werden voor de soldaten. Nu een mooie tuin of eerder park.
    de Maleisische wijk of district 6 was speciaal, we bezochten er ook een diamant klieverij, maar wij kenden dat al van in Antwerpen. en daarna naar de Victoria & Albert warm, eigenlijk een shopping area en toen kregen we eindelijk de verlossende tijding dat de tafelberg opengesteld was, want blijkbaar is deze hoogte zeer onderhevig aan teveel wind en dan kan hij niet bezocht worden wegens niet veiligheidsredenen. Met de kabeltrein naar boven, een cliff wandeling en dan terug naar beneden met de kabeltrein. Toch zeer de moeite waard.

Voldaan en vol indrukken kwamen we om 18u terug aan de trein. Net op tijd voor het diner dit keer in de 1e eetwagon, deze is lichter van inrichting en zeker zo gezellig.

We liggen in Muizenberg en wandelen nog een tot aan het station voor enkele foto's.