Satellite
Show on map
  • Day 8

    Francisco sa Carneiro en naar huis

    September 12, 2016 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

    Gelukkig konnen we uitslapen! Of ik toch, maar dat helpt niet veel want ik was dikwijls wakker.
    Maar een lang en uitgebreid ontbijt was wel mogelijk. In Caldas da Reinha had ik de grote valies al definitief ingepakt en vandaag alleen de kleine, normaal steek ik onze jassen bovenaan maar deze keer gaan we van 24° naar 30° in België, dus ons zomerse kledij voldoet.
    De chauffeur had ons deze week nog verteld dat dit het drukste toeristenjaar was voor Portugal, waarschijnlijk door de terreurdreiging in de andere landen.
    Om half elf in de bus en na wat rondlopen in de luchthaven en na aankoop van 1L Veterano om thuis carajillo te maken kunnen we boarden even voor twaalven. Opstijgen om 12,20 en algauw zaten we hoog in de lucht. Ik had nog een plaatsje aan het raam gekregen en zat daarom de rij achter Dirk, maar helaas ik zag de haven van Porto niet meer in het opstijgen, hij lag aan de andere kant.
    We kochten ons een maaltijd, ik nam zoet-zure kip met rijst en Dirk een tapasschotel (tje). De tijd van de gratis maaltijden is voorbij! Na een ruime twee uur landden we in Zaventem, het was er 32°! We haalden juist de trein van 15,41u niet dus 't werd die van 16,11u. Dan de bus waar we precies in de sauna zaten! Klokslag zeven uur staken we de sleutel in onze voordeur.
    Read more