Lozovac, Krka National Park & Sibenik

September 25, 2017 in Croatia ⋅ ⛅ 15 °C

Vannacht om 3u een donderend droog onweer! Jammer genoeg kwam de regen later toen we opstonden was het al behoorlijk nat.
    We bezoeken het tweede jongste nationaal park ‘Krka’
    Een heel ander watervalpark dan Plitvice, gemakkelijker te bewandelen maar het weder was bijna even slecht. We gingen van 23 graden gisteren naar 13 graden vandaag!
    Gelukkig hadden we onze cape’s nog, twee keer deed ik mijn cape uit en begon het terug te regenen. Het park was de moeite waard en een goede afwisseling met de steden van gisteren.
    Rond de middag reden we naar Etnoland, een boerderij-museum waar de eigenaars een plezante show opzetten over de vroegere tijd. De manier van leven zoals onze voorouders kennen we ongeveer wel maar het was heel goed gebracht door Josko! Hij betrok iedereen in zijn betoog en met een kersenlikeur in het begin en een snede zelf(?) gerookte ham op het einde met een glas zelf eigen wijn had hij iedereen op zijn hand. Het middagmaal dat we kregen smaakte authentieke goed maar ik denk als ze dat in een restaurant van het hotel geven dat degenen die nu het hardste pochen het eten dan zouden weigeren! In the heat of the moment, they eat every thing ;)
    Daarna naar de stad Sibenik, een stad pas ontstaan in 1059 maar nog helemaal met alle huizen uit die tijd of stijl! De lucht is ondertussen opgeklaard en het zonnetje kwam erdoor en het werd 18 graden.
    We rijden door naar Zadek waar we logeren in den heel groot vakantiehotel met all in, dus de drank bij het eten is deze keer gratis. Jess had nog het plan gelanceerd om na het eten naar het waterorgel en de planeten te rijden omdat dat ‘s avonds speciaal verlicht wordt met ledlichtjes.
    De helft van de bus gaat mee en het is wel leuk zo in het donker op een verlichte dansvloer staan.