• Day 6

Terug na een leuke midweek!

May 15, 2017 in Belgium ⋅ ⛅ 18 °C

We spraken af om in te pakken vóór het ontbijt en daar overlegden we dan wat we zouden doen om onze laatste halve dag in New York te vullen.
    Veerle en Lynn namen de Subway naar de Rockefeller Building om hun voucher van zaterdag, top of the rock Observatory was toen gesloten wegens het slechte weer, te trachten in te wisselen. Dirk en ik gingen in de omgeving wandelen, er is een parkje achter ons hotel met een mooi zicht op de Queensbridge en de skyline van Manhattan.
    We wandelden ook door naar het hotel dat ik eerst gereserveerd had en verleden week geannuleerd. Het was nog nieuw en we mochten het dakterras bezoeken, als het echt goed weer is is het wel de moeite. Maar of het beter is dan de Best Western Plaza dat kunnen we niet zo direct beoordelen. Maakt niet uit we waren tevreden!
    Tegen 11,30 AM gingen we de vier koffers halen die in bewaring stonden in de lobby en we namen de Subway F op de hoek naar Brayant Park waar we in een juicebar hadden afgesproken.
    Het was niet zo praktisch dat ze beiden hun koffer zouden komen ophalen of van 's morgens meenemen.
    De vier koffers zelf meenemen was eigenlijk ook niet zo gemakkelijk want waar een lift was, was er geen probleem maar aan Brayant Park waren er veel trappen en dat was een gesukkel. Gelukkig kwam een jonge man mij ter hulp maar Dirk die de onhandigste koffer droeg was daarmee niet geholpen, gelukkig was het maar even want eens op het voetpad ging het wel.
    In de juicebar had men geen bier en geen gewoon sinaasappelsapje, wel een hele mix van juices. We namen dan maar een Joe AML (Appel, munt en ginger) en een Strong Man (kiwi, aardbei en appel)
    Enthousiast kwamen Veerle en Lynn bij Joe's juice bar even na ons aan, het bezoek aan de 'Top of the Rock' was goed meegevallen. Het zicht was goed en ze waren juist op tijd om het hoogste platform te gebruiken want men overwoog dat te sluiten wegens de hevige wind.
    Samen wandelden we naar Penn Station waar we de trein naar Trenton moesten nemen van 1.05 PM die er maar om 1,16 PM doorkwam. Een rush op de trap en naar de trein want iedereen stond op de parterre te wachten om te zien op welke track de trein zou komen.
    Voor de rest ging het naar verwacht: wachten om in te checken, aanschuiven aan de security en wachten aan de gate tot we eindelijk konden wachten in het vliegtuig tot we opstegen.
    We vlogen slechts 6,05u tot Dublin waar het dan dinsdag 5u 's ochtends was. Vlot naar de transit zone en na een kwartiertje wachten terug in een kleiner vliegtuig naar Brussels.
    We deden er 2u over.
    Onze bagage was al op de band aan het ronddraaien eer we daar waren en dan naar de bushaltes waar we afscheid namen. Wij gingen met de bus Zaventem-cargo naar Mechelen. We reden langs straten die we niet kenden. Tot aan 't station van Mechelen deed de bus er 45' over. We konden meteen overstappen op de 500 die ons ook op 45' op de Boomsesteenweg afzette!
    Veerle en Lynn gingen op zoek naar de Express bus naar Antwerpen om aan het Crest hotel afgehaald te worden door Marc.