Fietsen in Central Park en Coney Island

May 14, 2017 in the United States ⋅ 🌙 12 °C

Zondagochtend zeer druk aan het ontbijt, alle tafels volzet. Gelukkig werd er direct afgeruimd als men wegging en ook de aanvulling van het buffet gebeurde vlot.
    Het was stralend weer en we gingen een beetje vroeger ontbijten om ook vroeger naar Central Park te kunnen vertrekken.
    We hadden besloten te fietsen en ook ons ticket van de Hop-on bus had 2u gratis als je een periode kocht. Aan Columbus Cercle misten we uitstappen om de bike rental te bereiken.
    We kwamen boven met een mooi zicht op de wereldbol die dat opgesteld staat en met de nieuwe buildings eromheen waren we alle vier afgeleid van ons doel: de bike rental zoeken!
    Gelukkig sprak een verkoper ons aan en toen we zeiden dat we tickets hadden ging hij mee naar het depot. Hij verkocht ons een beter deal: de hele dag
    voor 20$ per fiets. Normaal 15$ per uur en twee gratis uren zou alleen maar stress geven om op tijd binnen te zijn. Omdat het Central Park 15 km fietswegen heeft en het heel goed weer was wilden we ons niet opjagen en namen de deal voor een hele dag.
    We fietsen helemaal rond en stopten aan het 'Conservatory water' waar de model bootjes rond vaarden, 'Bethesda Fountain' was de volgende stop. Hier stonden de rododendron's in bloei en werkte een straatartiest met grote luchtbellen, plezant om bezig te zien. Toen ik een tip ging geven probeerde hij mij in een luchtbel te vangen.
    Aan het 'Jacqueline Kennedy Onassis Reservoir' waren de vergezichten heel mooi en ons volgend doel de 'Botanical Garden' misten we kompleet, er staan zo goed als geen wegwijzers en dat maakt het wat moeilijk. Het was daar ook nogal bergop en dat maakte ons minder aandachtig voor de weg.
    Toen ik de weg vroeg aan een bereden politieman waren we te ver om terug te rijden, en omdat het allemaal One Way is moesten we veel te ver omrijden, dus toch maar niet. Het 'Belvedère Castle' daarentegen zag ik wel aangegeven staan, dat was even klimmen, te voet, maar vanuit het torentje had je een mooi zicht op het park. Dit kasteeltje ligt ook nog op de Vista Rock en is het hoogste punt in het Park.
    Strawberry Fields de herinneringsplaats voor de vermoorde Beatle: John Lennon ligt niet ver van de plaats waar hij woonde en vermoord werd: de Dakota Building.
    Yoko Ono liet dit perkje volledig restaureren na jarenlang bezoekers te hebben ontvangen. Deze traanvormige mozaïek draagt het woord 'Inagine' naar een song door John Lennon geschreven en vertolkt. Ik zag het de vorige keer en ik zou het graag nogmaals gezien hebben.
    Stilaan bereikten we terug ons beginpunt maar we reden verder om de Apple store te bezoeken maar dat laatste stuk deden we te voet want het werd nogal druk aan dat kruispunt. Blijkt ook nog dat de Apple store vernieuwd wordt en dat de originele kubus met winkel ondergronds nu een beetje een gewone winkel geworden is.
    Dan terug naar de bike rental en daarna namen we de Subway naar Coney Island. Door werken bleek dat de D lijn op een ander spoor reedt en zelfs bij navraag aan de chauffeurs van andere Subway rijtuigen kregen we die informatie niet, toch maar op goed geluk de juiste trein genomen nadat we er drie hadden laten passeren.
    Toen we na een uur daar aankwamen zaten we midden in een enorme bui met donderslagen. Dus eerst gaan eten bij Applebee's, Dirk wou absoluut een steak eten en we kenden de restaurant keten van elders in de VS.
    Omdat waarschijnlijk iedereen binnen gevlucht was moesten we lang wachten op onze lunch maar ondertussen zag de lucht terug blauw en toen we klaar waren konden we gaan wandelen op de boardwalk en even over het zand wandelen, het pretpark was aardig om zien maar geen van ons maakte aanstalten om een attractie te bezoeken. De prijzen zijn er ook niet naar: 8$ om om in het wonderrad te gaan.
    Nog even langs de snoepwinkel en terug de Subway in om na anderhalf uur het hotel in één rit te bereiken.
    Het waren al zware dagen en de avondrit met de Hop-on bus zal er overschieten, om weer lang in het drukke verkeer te gaan hebben we geen van allen zin!