Tenteniguada

January 27, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 10 °C

Bezoek aan het feest van de amandel bloesems en wandeling naar Valsequillo
    Uitgebreide versie:
    Gisteren zagen we de aankondiging van de amandelbloesem feesten in Tenteniguada die ieder jaar plaatsvinden het laatste week-end van januari. Omdat ons Greta dit nog niet gedaan had besloten we vandaag naar daar te rijden met de guagua. Eerst de 80 naar Telde en daar overstappen op bus 13, die rijdt om 3’ na t uur. Van Valsequillo naar Tenteniguada reden we helemaal door de bergen en ik dacht: Amaai we gaan ruta 5 wandelen van Valsequillo naar Tenteniguada en dat zou maar 5km zijn en nu rijden we veel verder, zou dat wel juist zijn?
    Even vóór Tenteniguada was het file allemaal op zoek naar een parkeerplaats, maar op zo’n smalle bergweg zijn er geen!
    Eens we van de bus afstapten was het een gezellige ambiance, volk maar niet téveel, lekkere geuren van gebraden vlees, gepofte kastanjes en de mensen die hier redelijk geparfumeerd zijn!
    Na een koffie en een plaspauze beginnen we aan onze wandeling ruta 5.
    Eerst een drupje regen en maar 12gr daarna zagen we in de verte af en toe een vlekje zon, we waren wel blij dat het niet te warm was want de
    wandeling over de stenen was inspannend en we kwamen maar traag vooruit.
    Gelukkig had Greta haar wandelstok bij en het was stilstaan om van het mooie landschap te genieten of we zouden een snoekduik gemaakt hebben ;)
    De amandelbloesem staat nog niet echt open en dan vallen deze struiken niet op maar het was aangenaam stappen langs de inlandse planten, we zagen ook een buizerd jagen, voor de hagedissen was het te koud.
    Aan een brug twijfelden we en stapten toch maar de bewoonde wereld in, we hadden 3/4e van de wandeling gedaan en er was een bushalte naar Telde dus dat kwam ons goed uit. Nog overstappen in Telde naar Las Palmas en in Estacion San Telmo weer een andere bus naar onze barrio.
    We waren om 18u terug thuis. Dirk had alles met nat gekuist en had een rustige dag gehad. De temp. In LPdGC was ook niet hoger dan 18gr. geweest.
    Met Dirk nog naar Santa Catalina om de voorstelling van ‘comparsas Infantiles’ (kinderdans wedstrijd voor carnaval) te gaan zien, we waren één uur te vroeg maar hadden daardoor goede plaatsen. Volgende keer kleden we ons warmer en doen oordoppen in want na enige tijd gingen we toch maar terug naar ons app. wegens de wind op de tribune en de luide muziek.