• Day 3

Dagelijkse besoignes

January 26, 2018 in Spain ⋅ 🌬 17 °C

Om 2u een open hemel met sterren, niet veel maar toch een mooi zicht.
    Wat een ontgoocheling om dan met regen op te staan.
    Na het ontbijt en de tai chi wij samen met Greta op wandel voor de boodschappen: via de Plaza d’ Espania en de oude winkelstraten naar Santa Catalina om de buskaartjes op te laden. Dan de Mercado del Puerto in voor vers vlees en groenten en de Superdino voor de rest. Een vers geperst glas appelsiensap om de vitamientjes aan te vullen en terug de hele Las Canteras af om te koken.
    Wij kennen de frietchinezen maar hier nemen ze de café’s over. Waarmee ik geen slecht woord wil gezegd hebben! Mogelijk zijn zij Spaans maar in alle geval zeer vriendelijk en vlug.
    Greta gaat op zoek naar een lunch die haar beter bevalt dan gisteren en wij nemen siësta op ons terras en binnen tot 5u. Het regent af en toe een beetje en dan schijnt het zonnetje weer, meer dan 20gr werd het vandaag niet.
    Ik ga rummicubben met Greta in de bar van hotel Astoria en na het avondeten komt ze Uno spelen bij ons tot we allemaal geeuwen en ons terugtrekken om nog even te lezen of voetbal te zien.