Vegueta

January 30, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 14 °C

De wind is gaan liggen maar nu blijft de regen hangen, we wilden naar de Vegueta Barrio (de oude wijk aan de kathedraal) wandelen maar we besluiten toch maar eerst te eten vóór we vertrekken, wie weet is daar iets open om te lunchen.
    Langoustina’s, arroz e pimento. Ttz scampi met rijst en paprika. Heel het app ruikt ernaar.
    Gelukkig hebben we de laatste bui gehad en kunnen we vertrekken met onze (dikke) jassen paraplu, de temperatuur is 13gr zo koud hadden we het hier nog nooit! Maar stilaan brak de zon door en werden de jassen uitgedaan en genoten we van de 6 km lange wandeling. Het werd 18gr en we konden zelfs buiten aan de kiosk van San Telmo een rum-cola drinken, alvorens de echte calle Triana op te wandelen dat is de authentieke winkelstraat.
    Tot aan de kathedraal en dan namen we de bus terug aan ‘teatro’ tot bij ons.
    Om 6u namen we afscheid en het werd een rustig avondje van TV kijken en lezen.
    In het nieuws van 9u zagen we dat er in de bergen veel sneeuw gevallen was, het meeste in 20 jaar! Ook in Tenerife op de Teide lag veel sneeuw, daar was het door de regen echte sneeuwpap.