Inschepen in Amsterdam

May 22, 2017 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

Met bus en tram naar de trein van 9,45 richting Amsterdam, 10' wandelen naar de cruise terminal en daarna 45' aanschuiven om in te schepen op de 'Vision of the Seas'.
    Amerikaanse maatschappij: Royal Carribean eens uit te proberen!
    We worden, zoals gewoonlijk, warm ontvangen.
    Aanbiedingen vliegen ons om de oren: excursies, speciale diners, arrangementen voor drank van water over wijn tot cocktails a volonté. Allemaal leuk maar 49 € per dag per persoon dat drinken wij zelfs niet op!
    Onze cabine 3623 hier stateroom genoemd is volgens mij kleiner dan op de Holland-America lijn en de douche is terug gewoon met een plastiek gordijn op MSC was dat een gesloten cabine zoals we thuis hebben.
    We klagen niet we vergelijken alleen maar.
    Voor de rest van de tijd wandelen we rond op de verschillende dekken tot het tijd is voor de Veiligheidsdrill, deze is verplicht vóór het afvaren.
    Daarna vertrekken we al gauw richting Engeland, we blijven nog een uur staan kijken naar de stad en de haven en dan uitpakken!
    Weinig info over de restaurants en de uren dat er geserveerd word we gaan dan maar in het algemeen Market's café eten waar we ook geluncht hadden. Daar kregen we de uitleg hoe we in ons vast restaurant kunnen gaan dineren, omdat we de welkom show wilden zien zijn we dus vandaag niet naar 'My Time' geweest.
    Er zijn 1919 gasten aan boord waarvan 900 Amerikanen 200 Nederlanders mensen uit Zuid Afrika, Azië en 2 Belgen!
    De show was leuk maar kort dus nog een afzakkertje in de 'Schooner bar' een Foster's voor Dirk ttz 750ml bier, een oil can noemen ze dat hier, het is 1 pint: de officiële maat!
    Na een prachtige zonsondergang gaan we naar onze stateroom waar de info voor morgen al klaarligt, te veel informatie voor één dag dus rustig wat bloggen en lezen. Het was vandaag 22 gr, rustige zee en we varen tegen 14 knopen naar Dover.