Dover UK

May 23, 2017 in England ⋅ 🌙 17 °C

Wat een tragisch nieuws dat ons direct bereikt: aanslag in Manchester UK.
    We laten het even bezinken en gaan door met onze reis, wat anders kan je doen?

We hebben goed geslapen, ik wou het aanmeren meemaken maar werd pas wakker toen we al aangemeerd waren dus geen haast.
    Rustig douchen en tot de constatatie gekomen dat er enkel een klein stukje zeep aanwezig is. En ik had juist alle reisverpakkingen shampoo, conditioner en body lotion uit mijn beauty tas thuis gelaten heb!
    Allé een reden om in Dover inkopen te doen;-)
    Het is stralend weer en de zon op de rotsen is magnifiek, vlug ontbijten en op stap.
    Er is een bus die je voor 6€ naar het centrum brengt maar wij waren hier al eerder en vinden een eind wandelen wel plezant, dus stappen maar.
    Er is veel leegstand en verschillende second hand shops, we wandelen door de enige winkelstraat en gaan dan een pint drinken, Dirk een Foster zoals gisteravond maar dan van de tap en in een serieus glas ik neem een John Smits dark smouth ale, we genieten er beiden van op een terras samen met een koppel Nederlanders waarmee we aan de praat raakten. De mensen die we hier ontmoetten zijn allemaal ervaren reizigers zo kunnen we ook tips uitwisselen bv. Welke de beste cruise maatschappij is of wanneer de beste reis koopjes op internet voorbij komen ;)
    Op de middag wandelen we terug om na enen in het Windjammer restaurant lekker te gaan eren.
    Eerst een kom lekkere bouillon soep en daarna neem ik mash potatos met worteltjes, broccoli en een soort stoofvlees erbij, de worteltjes met gember zijn mij iets te straf maar de casserole met olives is speciaal en lekker.
    Daarna een kaasschotel en vers fruit. Het was buffet en Dirk nam pasta: schelpjes. Daarna zaten we de hele middag aan dek met een boekje en wat dutten, er staat een groot scherm en daarop speelde een wedstrijd zoals biljard maar geen keu en enkele kegeltjes in t midden die omver gespeeld moesten worden echt iets waar Dirk uren op kan zitten zien! De zon verdween al eens achter de wolken en dan was het 18 gr maar in de zon wel 28 graden.
    Rond zessen gingen we ons verfrissen in de kajuit en we zorgden om om tijd aan de reling te staan voor de afvaart. We vonden dat het traag ging tot de kapitein aankondigde dat we wachten op enkele mensen die van Dover naar Manchester gegaan waren omdat zij familie hadden die in de aanslag gewond waren en die men nog terug verwachtte.
    Toen we vertrokken was het een prachtig zicht met de zon achter Dover Castle. We hadden gereserveerd in 'Aquarius' restaurant en konden van ons diner in alle rust genieten, ja ik word graag gediend.
    Daarna nog even verpozen aan het 'Centrum' waar steeds het meest te beleven is en dan was het tijd voor de Beatles show, de late show om 10,30u.
    Prachtige nostalgie! Goed gebracht! Genoten!!!!!