Op zee

May 24, 2017, North Sea ⋅ ⛅ 22 °C

Amaai wat een drukte aan het ontbijt! Iedereen sliep waarschijnlijk wat langer en dan is het normaal dat we file hebben.
    Gelukkig is dit restaurant zowat het dubbele van oppervlakte tegen de vorige cruises, je moet je wel goed oriënteren want er zijn verschillende eilanden met verschillend voedsel. En oh ja waar zitten we nu weer :-)
    Nog even naar de kajuit voor ons ochtendritueel en dan naar de voorstelling van de verschillende uitstappen. We hebben onze keuze al in 't klad gemaakt maar misschien is een andere uitstap interessanter.
    Nee dus, maar het was wel nuttig om te weten hoe je van de boarding haven naar de verschillende steden geraakt.
    Even langs de shops maar die waren niet interessant: dure bling bling, kleding die soms van ver ineen gegooid is in China en onbruikbare hebbedingetjes.
    Dirk en ik hadden afgesproken aan 'Aquarius' en we konden mee aanschuiven bij een Amerikaan uit Florida, een koppel uit Perth Australië en twee koppels uit Barcelona.
    Vooral de mensen uit Australië vertelden voluit over hun huidige reis: zij waren op cruise van Barcelona naar Venetië met een schip gelijkaardig aan de Vision waar we nu op zitten. Maar de bemanning op dat schip was veel vriendelijker en behulpzamer volgens hen, het was alsof ze de waiter betoverd hadden want alles begon mis te lopen!
    Het hoofdgerecht vóór de soep, toen ik dat zei verdween hij voor een half uur, toen kwam ineens de assistent manager poolshoogte nemen want de helft van onze tafel was al weg gegaan, zij gingen dansen, we kregen alsnog ons hoofdgerecht en daar was onze kelner weer en hij kon terug lachen en we kregen ons dessert, een mogelijkheid om onze wijn of bier te bestellen hebben we niet gehad maar eind goed al goed na bijna 2 u tafelen konden we eindelijk opstaan en een siësta nemen buiten. Ttz ik buiten in de wind en de zon (14 gr) Dirk ergens binnen tot we elkaar in de kajuit terug troffen om naar de verwelkoming van de kapitein te gaan.
    Dirk in een kostuum! en ik in gala uitrusting. (Invloed van Jani, zo man zo vrouw ;-))
    Het was lang wachten maar de ambiance was goed. Nog een korte verwelkoming van de verschillende landen waaruit de gasten komen:
    51 Israël, 88 Brazilië,177 Nederland, 202 Canada,999 US in totaal uit 49 landen.
    Onze kapitein is uit Polen, 1e stuurman uit Kroatië en de chef engenier uit Hongarije. Een massa foto's met alle koppels die dat wensten werd genomen en een glas champagne als toast op de cruise was welkom na dat wachten. Direct naar de Broadway show waar we een werveling van zangers en dansers zagen, we werden er zelf moe van! Verschillende musicals zoals West side story en Chicago kwamen voorbij. Daarna kwamen we nog juist voor sluitingstijd bij ons restaurant voor een quick diner dat we dan weer moesten verteren met een jive en een slow. Allé 't was vrij laat toen we in de kajuit ons hoofd te rusten konden leggen!