Satellite
Show on map
  • Day 1

    Spannend begin

    August 29, 2018 in Belgium ⋅ ⛅ 17 °C

    Na een overstap in Oslo landt ik in Trondheim waar ik op zoek ga naar de bus. We winkelen eerst en rijden dan naar een plaats aan het water waar we overnachten.
    Lange versie: Op tijd uit de veren op weg naar Zaventem, beetje spanning: Wat staat mij te wachten?
    Vlot verkeer, vlotte bagage drop off, vlotte security check en dan wachten en wandelen door de winkels. Geweigerd worden aan de Duty Free shop wegens aparte regels voor aankopen met reizen naar Noorwegen, de ene keer wel bij de EU en voor andere regels dan weer niet.
    Beetje ongerust als gemeld wordt dat je aan de gate zowel je Bording Pass als je paspoort moet klaar houden, ben ik dan de enige zonder internationaal paspoort? Gelukkig was mijn Belgische identiteitskaart ook ok, oef!
    Bijna 2u vliegen naar Oslo en daar bijna 2u wachten om over te stappen op de binnenlandse vlucht naar Trondheim. Het is in Oslo 14° en het begint zelfs te regenen, maar in Trondheim zou het licht bewolkt zijn en 19°.
    Net zoals de vlucht naar Oslo zat het vliegtuig niet helemaal vol dus plaats genoeg voor mij om het meegenomen eten op te eten met GRATIS thee! Voor de rest is het business as usual je zou evengoed een bus kunnen genomen hebben wel met een The Bridge, de tv serie, tintje onverstaanbaar zelfs het Engels.
    In Trondheim was de verzamelplaats om 17u aan het benzinestation Shell, natuurlijk moest ik dat gaan vragen in een AirPort hotel dus ik was de laatste aan de nomadsbus.
    Onze eerste stop was een supermarkt om lunches te kopen voor een dag of twee want we rijden daarna de natuur in.
    We stoppen op een mooie plek, juist zoals met de Columbus voor degenen die dat programma gezien hebben.
    Een duik in het meertje een wandelingetje naar boven en dan worden we geroepen voor het avondeten. Ik schat dat het rond de 20° is en het is vrij zonnig. Soep en pasta eenvoudig maar best lekker. Nog wat babbelen afgewisseld Nederlands Engels of Frans want we zijn een gemengd gezelschap. Iedereen is een beetje moe dus laat werd het niet.
    Read more