Jackson Hole

September 17, 2002 in the United States ⋅ 12 °C

Zachtjes tikt de regen tegen ’t vensterraam °)°)°) Ja, ja
    We maken tijd om uitgebreider te gaan ontbijten in Wagners café waar we gisteren aten. Volle bak, de helft toeristen en de helft werkmannen uit de buurt. Je zag he verschil goed aan het postuur en de kleding. Niet moeilijk dat de hemden hier meestal XXL zijn. De meesten droegen petten en ze spraken zo levend en binnensmonds als John Wayne. Terwijl we ons afvroegen of het vissers of jagers zijn hoorden we dat ze aan een 24u shift begonnen. Toen ze weg waren kwamen de cowboys binnen, bestoft maar een maatje kleiner.
    Ons ontbijt duurde zowat anderhalf uur maar het was de moeite waard. Omelet, ham, cheese, raspt potatoes and homemade whole wheat bread. Wat klonk als ‘oaetbread’. Met de scenery van gasten om ons bezig te houden vloog de tijd voorbij.
    In één trek door naar Jackson Hole.
    In de verte doemden de bergen van Grand Teton Nat. Park op, jammer genoeg niet in volle glorie zoals of in de brochures maar in de mist, de regenwolken bedekten de toppen. We namen de mooie weg langs de Menors Ferry Historic area en Jenny’s Lake. Onderweg werd in een klein kapelletje een huwelijksmis voorbereid met banjo muziek, zeer leuk om te horen! Jackson Hole is de vallei die we helemaal doorreden met kreken en fantastische zichten, zelfs de regen die in vlagen kwam maakte de kleuren fris en de lucht was herfstig. Grand Tetons was de naam die Franse setlers gaven aan de bergen en wil zeggen grote boezem, ik kocht dus geen T-shirt met deze naam op. ;-) Tegen 19u bereikten we de stad Jackson en namen terug een Super 8 motel. even rusten en na een kamer picknick nog even door de stad gewandeld.