Dag 2: Tempels, tempels, China Town

January 26, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 22 °C

Na een zeer korte nacht met weinig slaap (Khao San road blijkt als epicentrum van het uitgaansleven van Bangkok best luidruchtig te zijn) besluiten we om vandaag de grootste en dichtstbijzijnde bezienswaardigheden van Bangkok af te gaan.

We beginnen te voet en al snel blijkt de weg vinden naar een grote bezienswaardigheid iets waarvoor absoluut geen kaart nodig is. Kijk om je heen en zoek de meest pauper geklede mensen met dreadlocks, backpack, baard (indien man) of wijde gekleurde broek (indien vrouw), volg deze en je weet zeker dat je uitkomt bij een van van de trekpleisters van deze stad.

We gaan eerst naar The Grand Palace & Wat Phra Kaew (The Temple of the Emerald Buddha). Dit tempelcomplex is de belangrijkste in Thailand en een bedevaartsoord voor Boeddhisten. Met meer dan 100 gebouwen kom je hier direct ogen te kort.

Omdat zelf je eigen pad kiezen wel lekker is besluiten we toch een kaartje van Bangkok te kopen. Met behulp hiervan gaan door naar tempelcomplex nummer 2, Wat Pho. De tempel die gebouwd is rondom een 15 meter hoge en 46 meter lange liggende Boeddha is hier ´the main event´

Na een hapje eten pakken de Ferry naar Wat Arun Ratchawaram. Een tempelcomplex dat helaas grotendeels in de stijgers staat en hierdoor slechts gedeeltelijk te bewonderen is.

Er is niet veel tijd meer over en we besluiten een van de overvolle boten te pakken richting China Town. ´Helaas´ komen we door onoplettendheid uiteindelijk uit in een wijk waar alleen nog maar locals te zien zijn, een plek die ook niet meer op onze toeristische kaart schijnt te staan. Een lange Tuk-tuk rit later komen we toch uit bij de laatste stop van deze dag. Druk, chaotisch China Town. Engelse en Thaise teksten maken hier plaats voor enkel Chinese tekens. Goudshops om de 100 meter en tussendoor kraampjes waar vers je maaltje wordt bereid. Nabij China Town komen we nog uit bij Wat Traimit (Temple of the Golden Buddha). Het complex zelf blijkt reeds gesloten maar het gebouw zelf maakt al veel goed.

Moe en voldaan, met veel nieuwe indrukken, besluiten we een taxi te pakken terug naar het hotel.