Dag 3: Oude bekende & Co v. Kessel

January 27, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Na de eerste goede nachtrust in Thailand ontbijten / lunchen we met een oud klasgenootje van de basisschool van Amber, Nouschka, die al bijna een week eerder naar Thailand was gegaan en in ook net iets langer blijft (in totaal een jaar).

Na de lunch pakken we de boot naar het centrum, en dit keer in 1 keer goed. Een dagkaart voor de boot kost overigens 16 Thaise baht p.p. dat is ongeveer €0,30. Om Bangkok op een andere manier te bekijken hebben we een fietstocht geboekt bij Co van Kessel, een Nederlander die inmiddels een goedlopend bedrijf heeft in hartje stad.

De fietstocht brengt ons nogmaals door China Town, waar het grootste gedeelte stapvoets afgelegd moet worden door de nauwe straatjes en de vele mensen. We gaan door de Flower Market, een dagelijkse overdekte markt met voornamelijk bloemen maar ook vers fruit.

Na dit doorgaans toeristische deel van Bangkok nemen we de Ferry naar de overkant van de Mae Nam Chao Phraya rivier. Omdat de huurprijzen aan die kant gemiddeld 50% lager liggen woont het grootste gedeelte van werkend Bangkok daar. Door net iets te smalle steegjes en over net iets te gammele brugjes zien we hier hoe de echte Thai leven. Met alle bezittingen onder een professorisch opgehangen tentdoek of een paar golfplaten, maar vreemd genoeg altijd met een smartphone en een prima televisie. En, overal lopen dieren, iedereen heeft minimaal een hond en een paar katten en vaak lopen er her en der ook nog wel wat kippen rond. Ook bij deze fietstocht kan een tempelbezoek uiteraard niet ontbreken. Na hier driemaal de klok te hebben geluid voor een voorspoedige reis ronden we de tocht af.

's Avonds ontmoeten we Nouschka opnieuw en is het tijd voor wat cocktails en kunnen we lekker relaxen op een bamboebank/bed. Een aantal drankjes verder is het tijd om naar bed te gaan want de volgende dag moeten we erg vroeg op.