Dag 8: Chillen in 't park & Night Bazaar

February 1, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

We ontmoeten Nouschka opnieuw, onze tussenstop Chiang Mai zal voorlopig haar eindbestemming zijn. Zij is van plan hier Engelse of Franse les te gaan geven. Na enkele tips en een gezamenlijk ontbijt kiezen we voor een dagje niks. Het Nong Buak Hard Public Park, waar we de dag daarvoor al kort doorheen waren gelopen, wordt die dag onze thuishaven.

We kiezen lukraak een mooi plekje uit en in de loop van de dag blijkt dat we in een hippie cirkel zijn gaan liggen. Een violist, koorddanser, jongleur, acrobaten en vage power yoga achtige types, we hebben het allemaal voorbij zien komen. Vermakelijk was het wel zo tussen het dutten door.

De zon begint al weer onder te gaan als we het park verlaten. Op aanraden van Nouschka bezoeken we een tempel waarbij ook massages worden gegeven. Helaas zien we enkel nog een glimp van de monniken terwijl deze gezamenlijk de tempel betreden voor het avondgebed. Enkele minuten later horen we tijdens de Thaise massage monnikengehum vanuit de tempel, de zon gaat onder, je zou bijna wegdromen, daar het niet dat het er tijdens een Thaise massage best hard aan toe kan gaan. Er wordt sowieso op je gestaan, gezeten en hardhandig in je geknepen. Verder wordt je ook in allerlei onmogelijke bochten gebogen en waar mogelijk ook nog her en der gekraakt.

's Avonds laat slenteren we over de Night Bazaar, nog eenmaal samen met Nouschka voordat onze wegen definitief scheiden op deze reis. De Bazaar staat grotendeels in het teken van shoppen, eten, drinken & muziek. Ook de ladyboys laten hier van zich horen, 'ze' geven hier een voorproefje op een Cabaret voorstelling die ze dagelijks geven. 'Helaas' hebben we daar geen tijd meer voor.