Dag 7: Chiang Mai & S.W.M.

January 31, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 28 °C

Na 14 uur nachttrein komen we aan in Chiang Mai, een van de grootste steden in het noorden en ondanks dat het nog steeds erg toeristisch is een stuk gemoedelijker dan bijvoorbeeld Bangkok.

Vanaf het treinstation pakken we een red sôrngtăaou, een soort gedeelde taxi met open achterruimte, die ons uiteindelijk afzet in de oude stad. Hier besluiten we op zoek te gaan naar een slaapplek, al snel blijkt dat er nog maar bar weinig beschikbaar is. Bij ieder guesthouse of hosteltje krijgen we óf een verontschuldigende blik met daarbij termen als "full", "high season" óf er zijn wel kamers beschikbaar, maar dan uiteraard tegen de hoofdprijs. Het heen en weer sjouwen met de backpacks begint ons uiteindelijk toch redelijk op te breken bij een graad of 35. We kiezen dus de makkelijke weg, we ploffen neer bij een koffietentje en loggen hier in op het Wi-Fi netwerk (wat overigens vrijwel elk zaakje standaard gratis aanbied). Online vinden we nog een geschikte, en daar laatste, kamer. 2 kilometer bij ons vandaan, dus nog prima lopend te doen. Helaas zijn Thaise mensen blijkbaar zo behulpzaam dat ze je hoe dan ook een richting op willen wijzen wanneer je ze de weg vraagt, die richting was in ons geval alleen niet iedere keer hetzelfde, wat het vinden van het hotel wel iets lastiger maakte.

's Avonds lopen we over de Sunday Walking Market. Een markt die wekelijks in de hoofdstraat van de oude stad wordt gehouden met veel locale specialiteiten, kleding, souvenirs en live muziek. Uiteindelijk sluiten we de avond af aan tafel bij een stel Amerikanen.