• Day 8

Levada do Moinho a Nova, Calheta

August 25, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 22 °C

Na dnešek byly v plánu dvě levady, které spolu tvoří okruh - jednou se jde tam, druhou zpět. To proto, že vedou na stejném svahu pod sebou.

Cesta tam byla jako obvykle vzrůšo - po dálnici v pohodě, stoupání uličkami k výchozímu místu už bylo především pro Renču náročnější. 😉

Auto jsme zaparkovali u kaple Igreja da Lombada a vydali se spodní levadou (Levada do Moinho) k vodopádu na konci. Trasa to byla jednoduchá, kolem žlabu s vodu a jen s minimem turistů.

Na konci údolí jsme kolem odpočinkového a grilovacího místa ještě popošli kousek proti proudu, přelezli suché koryto řeky a napojili se na Levadu Nova.

Ta je sice v mapách označována jako černá (tedy nejtěžší) a to jen proto, že nemá téměř žádné zábradlí. Jinak ale vede po úplně rovině a není nijak náročná.

Když jsme došli zpět ke kapli a naší červené toyotce, rozhodli jsme se, že zajedeme ještě do Calhety se podívat na druhou písečnou pláž na ostrově (písek dovezli ze Sahary). No, na plážích tam byla hlava na hlavě, vlny žádné - takový náš rybník. 🤷🏻‍♂️ Po zmrzlině a čekání až nějaká slečna na laně skočí z jeřábu, jsme se vydali domů.