• Day 9

Funchal a botanická zahrada

August 26, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Devátý den naší dovolené jsme se vydali do hlavního města Madeiry. Po relativně snadné cestě (jednou nás navigace nutila odbočit v tunelu doleva) jsme nechali auto v parkovacím domě, který nám doporučila paní domácí.

Pěšky jsme se přes různá náměstíčka a uličky a kolem katedrály Sé dostali až ke spodní stanici lanovky. Ta nás vyvezla na kopec Monte, kde se nachází známá madeirská tropická botanická zahrada. 🌴

Zahrada to byla velká, a fakt plná samých tropických rostlin, jezírek, ryb atp. Dalo nám to pár hodin než jsme ji celou prošli. Nakonec jsme viděli i místní atrakci - jízdu na saních ulicí. Pokochaní a po kafi nás lanovka zase zavezla dolů. Cestou zpátky k autu jsme potkali malované dveře, obchod s gumovými kačenkami a prošli si i místní známou tržnici. 🥑🫒🥝🍌🍍

Všude tam byla spousta různého ovoce, které jsme vůbec neznali. I přes varování paní domácí, že je to tam drahé, jsme od prodavače (který uměl trochu česky) koupili jeden kousek žlutého dračího ovoce (pitaya - Selenicerus megalanthus). Stálo nás na naše skoro 200 Kč... Doma (ve vile) jsme ho snědli - a bylo výborné!!!

Ještě jsme si prošli pár místních parků (v jednom byla nějaká demonstrace), vyzkoušeli, jestli mají stejné H&M jako u nás (mají), došli k toyotce a frčeli domů. Také unavení, ale tentokrát z městského chození. 🦾