• Day 7

Encumenada, Fanal, Porto Moniz

August 24, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 20 °C

Po včerejším náročném turistickém dni jsme se rozhodli pro spíše vyhlídkovější den a cestování autem. 🚗

Dojeli jsme na hřeben zvaný Encumenada, ze kterého je vidět jak na severní, tak i na jižní pobřeží. Všude byla spousta lidí a mraků, které se valila a lámala přes hřeben.💨

Naše další cesta vedla po klikaté silnici kolem větrných elektráren do Fanal - vavřínového lesa známého mlhou a evidentně i pikniky. Obešli jsme po stezce blízký kopec, vše pořádně vyfotili a zamířili dále do Porto Moniz.

Cestou jsme se ještě stihli v Ribeira da Janela zhoupnout na houpačce a pokochat mořem a skalami. 🌊

V restauraci v Porto Moniz jsme měli pozdní oběd - Renča ochutnala místní specialitu - rybu v těstíčku s banánovým přelivem. Byla moc dobrá. 🤤🐟🍌

Poslední dnešní aktivitou bylo koupání v lávových jezírkách! 🏊 V Porto Moniz jsou dvoje - jedny hodně upravené s placeným vstupem, druhé pak přírodní a volným vstupem. Zvolili jsme ty přírodní a koupání bylo super - i v sedm večer byla krásně teplá voda, málo lidí (o to víc krabů) a spousta místa k plavání. 🤭

A pak už jsme frčeli domů - asi hodinu, přes celý ostrov. Naší červenou toyotkou (která teda prohrála závod s letadlem). 🛬