• Day 6

Pico Grande

August 23, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Renča dnes pro změnu chtěla nějakou horskou turistiku, a tak jsme vyrazili na Pico Grande (1 654 m. n. m.) - jeden z nejtěžších treků na Madeiře.

Toyotkou jsme vyjeli k budově lesní správy v Bocca da Corrida ve 1 235 m. n. n. První kilometry ubíhaly na madeirské poměry "celkem" po rovině. I když polední slunce nám dávalo dost zabrat. 🌅

To horší samozřejmě přišlo později. V sedle Bocca do Cerro (1 250 m. n. m.) nás čekalo pár schodů a výškových metrů a od blízké vyhlidky to začalo být zajímavé. Navigace hlásila do cíle 800 metrů, ale také zbývající převýšení 400 m. 🙈

Pokračovali jsme tedy pomalu dále nahoru. Po jednom větším odpočinku uprostřed jsme nakonec stanuli těsně pod vrcholem a po zdolání poslední skalky nás konečně cesta odměnila nádhernými výhledy.

Pokochali jsme se, vyfotili, co se dalo a začali postupně sestupovat. Cesta zpět byla ze začátku taky podobně obtížná jako nahoru, pak už to bylo spíš po rovině. A za pár hodin jsme dorazili k autu, trochu zaprášení, unavení, ale s pocitem, že jsme dali tenhle nejtěžší trek na Madeiře. 💪🏆