• Day 10

Levada das 25 fontes a Levada do Risco

August 27, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Dnes jsme měli v plánu přechod z Pico do Areeiro na Ruvio a zpět. Měli... Přivstali jsme si a na Pico do Areeiro (v cca 1 800 m. n. m) jsme byli asi v půl osmé. Jenže všude byla mlha, 8 stupňů 🌬️, silně mrholilo 🌧️ a parkovalo tam a šmajdalo spousta lidí. Tak jsme to vzdali a operativně naplánovali další dvě levady.

K nim nás vedla taková úzká a kvalitní silnička. I kolem Údolí jeptišek jsme jeli - ale z druhé strany než posledně. Naše putování pěšky začalo na malém parkovišťátku trochu stranou. Podle jeho plnosti a počtu dodávek s turisty ale už bylo dost profláklé. Vydali jsme se tedy Jezdeckým tunelem (dalo se jím projet na koni) o délce 800 m k Levadě 25 pramenů.

Tam začala ta pravá česká turistika! Potkávali jsme tam hodně Čechů a také hodně lidí obecně. Na konci nás kvůli suchu 25 pramenů nečekalo, spíš 25 (a ani to možná ne) malých čůrků. V období většího mokra to tam ale musel být pěkný frčák! 🌊

Zkratkou do kopce jsme se prodrali hustým lesem na Levadu do Risco, která vedla souběžně o několik desítek výškových metrů výše. Po poměrně široké a rovné cestičce jsme opět došli k vodopádu na konci - tentokrát majestátnějšímu a vodnatějšímu. Cestou domů nás čekala zastávka na kafe v turistickém centru. Tam jsme také viděli krmení pěnkav z ruky 🐦 a místního průvodce, který netrpělivě popoháněl svoje svěřenkyně, aby už přestaly krmit ty ptáky a pokračovaly dál!

Ještě jsme ten den stihli rychlou koupačku na naší oblíbené pláži 🏖️ a večeři v pizzerce hned vedle našeho ubytování. Renča tam měla luxusní tomatovou polévku a ochutnala krevetový salát. 🍤🍲