• De route in details

March 24, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 11 °C

Reis van dag tot dag 🚗

Via de website van Tioga tours kan je zelf een route samenstellen om zo te zien of alles ook klopt qua afstanden en qua route.
    Bij elke stop die jij aangeeft doen hun een beschrijving van de stad en de daarbij behorende bezienswaardigheden. Hoe onze dagen er daadwerkelijk uit gaan zien hou ik nog even geheim.....als jij ons volgt kom je er vanzelf achter!
    Maar ongeveer zo:

📍Dag 1. San Francisco zo 9 jul. 2023

Vandaag vliegen we vanaf Schiphol, met een tussenstop op Dusseldorf, naar San Francisco en komen we aan in de vroege middag. Daar pakken we de huurauto en rijden we door naar ons eerste hotel: The Greenwich Inn (zie foto)

San Francisco is beroemd vanwege typische kenmerken als de lange Golden Gate Bridge, de kabeltrams en de steile straten die in een recht patroon over de heuvels golven. Leuke bezienswaardigheden zijn het gevangeniseiland Alcatraz en Fisherman's Wharf.

📍Dag 2. San Francisco ma 10 jul. 2023
    Er zijn verschillende manieren om een city tour door San Francisco te maken. Bijvoorbeeld met de fiets. Maak een tocht over de Golden Gate Bridge naar Sausalito, een kunstzinnige stad aan de overkant. Ook leuk is een boottocht rond Alcatraz en onder de Golden Gate Bridge door. Wil je Alcatraz bezoeken, reserveer dan ruim van tevoren!

📍Dag 3. San Francisco di 11 jul. 2023
    Vanaf Fisherman’s Wharf vertrekken boten naar het gevangeniseiland Alcatraz. Je kunt zelf in de gevangenis rondwandelen, maar de meerderheid van de bezoekers kiest voor een audio tour, die ook beschikbaar is in het Nederlands. Naast de gevangenis biedt het eiland prachtige natuur en bijzondere vogels.

📍Dag 4. San Francisco wo 12 jul. 2023
    Vanaf de 64 meter hoge Coit Tower heb je een mooi uitzicht over San Francisco, de baai en de bruggen, waaronder de Golden Gate Bridge en Pier 39. Bovendien zie je goed hoe het typische stratenbeeld van deze stad eruitziet. Een uitzondering op alle rechte straten vormt het kronkelige Lombard Street, ook wel ‘the crookedest street in the world’ genoemd.

Genoeg te doen toch?
    Zeker Alcatraz, the Golden Gate Bridge 🌉 en Fisherman's Wharf staan op ons verlanglijstje!

Na de laatste dag reizen we door naar Yosemite Park.
    Wordt vervolgt....