🚘. SF•YOSEMITE•SEQOUIA•MOJAVE•LAS VEGAS•SAN DIEGO•LA 🚘 Read more
  • Voorbereiding

February 20, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 9 °C

EIN-DE-LIJK

Yessss! Vandaag hebben we officieel onze tickets geboekt en wordt onze rondreis door Amerika nog echter.
    Al een tijdje zijn we met de voorbereidingen bezig en ook staat de gehele route al uitgestippeld.
    Dit hele avontuur is begonnen omdat Maurice Funko poppen spaart en heeeel graag naar de Comic Con in San Diego (SDCC) wilde. Daar aan vast zit nmlk ook een Funko event en dus was 1-en-1 snel gemaakt!

De eerste grote hindernis was kaartjes voor de SDCC en toen die in the pocket waren kwam het grote plannen…. Wat, waar, hoe, wanneer.
    Mensen die mij kennen weten dat ik dit dan uit ga pluizen tot op de bodem van Booking.com tot Cheaptickets.
    Eerst de route bepalen want we wilde beginnen in San Francisco en eindigen in Los Angeles Maar wat ga je dan doen in de route daar tussen. Avonden aan een om te kijken naar het leukste, goedkoopste, handigste enzzzz.
    Onze route ligt inmiddels vast;
    🛫 Zondag 9 juli Schiphol - San Francisco
    🛻 Las Vegas
    🛻 San Diego
    🛻 Los Angeles
    🛬 Maandag 24 juli Los Angeles - Schiphol

Ondertussen zijn ook alle accomodaties geboekt waar we zullen overnachten!
    Dat in de volgende post.
    Dus hou ons hier in de gaten…..

Liefs Nancy

• De route in details

March 24, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 11 °C

Reis van dag tot dag 🚗

Via de website van Tioga tours kan je zelf een route samenstellen om zo te zien of alles ook klopt qua afstanden en qua route.
    Bij elke stop die jij aangeeft doen hun een beschrijving van de stad en de daarbij behorende bezienswaardigheden. Hoe onze dagen er daadwerkelijk uit gaan zien hou ik nog even geheim.....als jij ons volgt kom je er vanzelf achter!
    Maar ongeveer zo:

📍Dag 1. San Francisco zo 9 jul. 2023

Vandaag vliegen we vanaf Schiphol, met een tussenstop op Dusseldorf, naar San Francisco en komen we aan in de vroege middag. Daar pakken we de huurauto en rijden we door naar ons eerste hotel: The Greenwich Inn (zie foto)

San Francisco is beroemd vanwege typische kenmerken als de lange Golden Gate Bridge, de kabeltrams en de steile straten die in een recht patroon over de heuvels golven. Leuke bezienswaardigheden zijn het gevangeniseiland Alcatraz en Fisherman's Wharf.

📍Dag 2. San Francisco ma 10 jul. 2023
    Er zijn verschillende manieren om een city tour door San Francisco te maken. Bijvoorbeeld met de fiets. Maak een tocht over de Golden Gate Bridge naar Sausalito, een kunstzinnige stad aan de overkant. Ook leuk is een boottocht rond Alcatraz en onder de Golden Gate Bridge door. Wil je Alcatraz bezoeken, reserveer dan ruim van tevoren!

📍Dag 3. San Francisco di 11 jul. 2023
    Vanaf Fisherman’s Wharf vertrekken boten naar het gevangeniseiland Alcatraz. Je kunt zelf in de gevangenis rondwandelen, maar de meerderheid van de bezoekers kiest voor een audio tour, die ook beschikbaar is in het Nederlands. Naast de gevangenis biedt het eiland prachtige natuur en bijzondere vogels.

📍Dag 4. San Francisco wo 12 jul. 2023
    Vanaf de 64 meter hoge Coit Tower heb je een mooi uitzicht over San Francisco, de baai en de bruggen, waaronder de Golden Gate Bridge en Pier 39. Bovendien zie je goed hoe het typische stratenbeeld van deze stad eruitziet. Een uitzondering op alle rechte straten vormt het kronkelige Lombard Street, ook wel ‘the crookedest street in the world’ genoemd.

Genoeg te doen toch?
    Zeker Alcatraz, the Golden Gate Bridge 🌉 en Fisherman's Wharf staan op ons verlanglijstje!

Na de laatste dag reizen we door naar Yosemite Park.
    Wordt vervolgt....

• Nog 41 dagen te gaan…

May 29, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 18 °C

DE TIJD VLIEGT!!

Ineens het besef dat het vanaf gisteren nog maar 6 weken is voordat onze Roadtrip van start gaat…. 6 WEKEN! 😳

Gelukkig is alles, oké zo goed als alles, geregeld en is het nu een kwestie van aftellen en op een later tijdstip in te pakken.

In m’n vorige bericht schreef ik over de eerste dagen in San Francisco en ons hotel daar. Inmiddels is dat een ander hotel geworden: Cow Hollow Inn
    Dit was ons voorkeurs hotel maar doordat we op zondag i.p.v. maandag vlogen was er toen die extra dag geen plek.
    Al struinend op Booking kwam dit hotel weer naar voren en bleek het A; weer beschikbaar B; goedkoper dan eerst 🥳
    Das het ideale van Booking, je kan switchen wanneer je wil!
    Ook boekte we de trip naar Alcatraz op maandag 10 juli en weten we dat het met OV of fiets prima te doen is om van A naar B te komen in deze grote stad.

Ook ons hotel in Vegas wisselde we om.
    We zitten nu in een vet motel om de hoek van dé STRIP!
    Hoe kick is dat 😎 Tis een soort bungalow huisje met zwembad, rustig gelegen maar toch net om de hoek van het gedruis!

Daarnaast was een auto zeer belangrijk.
    We huurde daarom een wat grotere auto, wat hoger en met ruimte voor de bagage. Tis een Ford Escape geworden 🚙 Weer een vinkje ✔️ op de lijst.

• CHANGE OF PLANS

June 7, 2023 in the Netherlands ⋅ ☀️ 20 °C

THE ROAD AHEAD…IS BLOCKED 🚫

Alles heb ik tot in de puntjes uitgestippeld!
    Zei ik; Heb? Nou ik had! 😬 Tot er een kink in de kabel kwam…..

Na 4 dagen San Francisco rijden we naar Yosemite al waarna we door rijden naar Sequoia ( je weet wel, met de hoogste bomen ter wereld!)
    Had ik daar een leuk hotelletje geboekt in Three Rivers want vanaf daar konden we via de bergen zo Sequoia National Park (SNP) inrijden.
    Pak’em beet zo’n 20 min rijden…
    Nou zat ik vd week de route nog eens in Maps na te kijken. Want meten is weten!
    Geeft maps ineens aan dat het vanaf ons hotel naar SNP 2,5 uur is 😬😳 Say WHAT???
    Hoe dan? Klopt dit? Waarom zag ik dit niet eerder? Wat heb ik verkeerd berekend😱??
    En meer…..KAK WAT NU? Want zo ver omrijden is echt heeeeel zonde van de dag.

Wat blijkt?! Ik had niks fout gedaan, de afstand klopt, nog steeds, precies….. alleen is de weg afgesloten!!! Door de kou en sneeuw in de winter zijn de wegen zo beschadigd en duurt reparatie tot na de zomer!

TIJD VOOR PLAN B
    Dus we zochten vanaf Yosemite een alternatieve route, en andere ingang van t park en daarbij behorend hotel ✅

Route ✅
    Hersenpaniek onder controle ✅

Nog 32 dagen…… 🌎🇳🇱✈️🇺🇸🚘

• Een droom die uitkomt!

June 10, 2023 in the Netherlands ⋅ 🌙 23 °C

*Voor je gaat lezen even dit; Als je niet in-to-collecting bent, geen nerd trekjes hebt en je niet weet wat SDCC of FUNKO is, dan kan het zomaar zijn dat dit bericht je echt geen 💩 kan schelen! 😜 Je bent gewaarschuwd!*

ALL NERDS UNIT 🤓

Deze reis is voort gekomen uit een wens die Maup al lang had; Naar de SDCC (voor niet nerds; San Diego Comic Con) en een lucky basterd zijn om kaartje te kunnen bemachtigen voor FUNDAYS.

Wie ons persoonlijk kent weet dat Maup een Funko collector is (Google het maar)
    Ieder jaar wordt er, ten tijden van de SDCC, een avond georganiseerd speciaal door Funko genaamd FUNDAYS!
    Een vet gewild event en kaarten zijn nauwelijks aan te komen (lees $265,-pp tijdens officiële verkoop) en pis je naast de boot betaal je zomaar $2000,- voor een kaartje die wordt doorverkocht.

Dit event dit jaar stond in het teken van het 25 jarig bestaan en wordt op een droom locatie in San Diego gegeven; The Rady Shell 🐚 (zie foto)
    Wat dit evt zo speciaal maakt is dat een ieder die een kaartje heeft, een gehele avond in de watten gelegd wordt en naar huis gaat met minimaal $1000,- aan poppen 😳😱

Oh ik kan nog wel even doorgaan en doorgaan en doooorgaan maar je snapt waar ik heen ga toch? Juist! Met alles exact gepland zijn wij precies daar als FUNDAYS is en ontbrak het ons alleen aan die zeeeeer gewilde kaartjes!

Ik zei; ontbrak want……… DRUMROLLS PLEASE……

WIJ HEBBEN GEWOON 4 KAARTEN 🥳🎉

Maup als een kind zo blij!
    En ABN AMRO belde of ik het zeker wist….🤪

Eindstand; FUNDAYS HERE WE COME!

• Mojave Desert

June 19, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 24 °C

LA GENTE ESTA MUY LOCA 🤪

Oké! Nu begint het serieuze shit te worden……20 days and counting!

Goed om te melden; we hebben de ESTA’s binnen ✅
    Kort door de bocht een visum maar zo noemen ze het dan weer niet. Allemaal leuk en aardig maar vanaf heden weten ook de Amerikanen hoe laat ik naar de wc ga, wanneer ik douche en hoe m’n werkgever heet 🤨 Bizar! De lijst die je pp moet invullen lijkt oneindig en het verbaasd mij dat ze m’n creditcard nummer niet gevraagd hebben…..En dat allemaal voor een keurige $21,- pp 😵‍💫
    Maar goed, als je dan toch geld aan t uitgeven ben dan kan je er maar beter zeker van zijn dat je ook “The land of Opportunity” binnen komt toch!!

Zo af en toe wil ik jullie al even mee nemen naar een van de plekken die we zullen bezoeken, gewoon omdat ik zelf te ongeduldig ben 😅

Een van die plekken is “The Mojave desert” (zeg; Mohavi)
    Onderweg naar Las Vegas rijden we vanuit het Sequoia National park langs Mojave en maken daar een tussen stop. Rechtstreeks doorrijden naar Vegas kan wel maar we hebben met elkaar afgesproken per dag niet meer dan, pak’em beet, 3 á 4 uur te willen rijden, met als enige uitzondering de rit van Vegas naar San Diego die 5,5 uur is.

Mojave koos ik ook met een reden, nmlk; Red Rock Canyon State Park
    Google zegt;
    “Red Rock Canyon State Park heeft schilderachtige woestijnkliffen, buttes en spectaculaire rotsformaties. Het park is gelegen waar het zuidelijkste puntje van de Sierra Nevada samenkomt met de El Paso Range. Elke zijrivierkloof is uniek, met dramatische vormen en levendige kleuren.

Of het nu gaat om de ietwat ongelukkige ligging of door zijn kleine formaat, het park is niet zo bekend en wordt zeer zelden gekozen als een van de belangrijkste haltes op roadtrips.

Historisch gezien was het gebied ooit de thuisbasis van de Kawaiisu-indianen, die rotstekeningen achterlieten in de El Paso-bergen en ander bewijs van hun bewoning. “

HOE GAAF! Deze tussenstop gaan wij dus goed gebruiken om het prachtige landschap te verkennen want zeg nou zelf…. Zijn die kleuren niet machtig mooi!? 😍😍 (Zie foto)

• NOG EEN HOOP TE DOEN!

July 2, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 19 °C

ZENUWEN…. Leuke zenuwen!

Aankomende week moeten we nog twee belangrijke zaken regelen ; koffers inpakken en de poesjes wegbrengen.
    Daarnaast moeten we ook allemaal nog veel werken dus het wordt passen en meten.
    Raar hè….. zo’n lange aanloop en nu in de laatste week denk ik ineens 😳😳

Koffers zijn altijd een dingetje bij mij.
    In gedachte had ik normaal al alles ingepakt maar ik heb besloten dat dit geen “na het eten flaneren op de boulevard” vakantie wordt en dus pakken we vooral kleding in wat lekker zit en waarbij we in laagjes kunnen werken want zowel in SF als in de bergen bij Yosemite kunnen de temperaturen nogal schommelen.

Voor m’n verjaardag kreeg ik van mij ouders dollars, zo leuk!! Daar ga ik USA eens leuk van shoppen.
    Maar daarnaast moeten we deze week ook nog losse dollars halen voor alle tip die weer daar ogenschijnlijk moeten gaan uitdelen, das best een heel ding daar. (Ik geef hier in nl nmlk nooit tip, persoonlijk dingetje😏)
    Dus bij het GWK gaan we maar eens 1$ bills scoren om mee rond te zwaaien!

Ondertussen is ons hele schema klaar.
    Zijn de kaartjes voor Alcatraz, Yosemite en een schiet avontuur in Las Vegas (lees; de boys gaan naar de schietbaan en moeders gaat languit bij t zwembad!) ook allemaal in de the pocket.

Alleen nog E-Sims regelen voor data daar want anders kunnen jullie dit natuurlijk allemaal niet volgen!

Voor nu ga ik m’n hobby even uitvoeren zodat alles gestreken de koffer in kan! Jottum 🫠

7 days and counting…..

• INSOMNIA 😵‍💫

July 8, 2023 in the Netherlands ⋅ ⛅ 21 °C

NOG 32 UUR……⏰

Al de hele week loop ik met (gezonde?) spanning. Waar ik normaal koffers easy inpak ben ik nu al heel de week als een drol in een pot er omheen aan t draaien….

2 koffers, 3 volwassenen, 2x23 kilo.
    Ga ik dat redden??
    Passen, meten, wegen, alles er uit, alles er in, wissel hier, wissel daar…. KAK! Net iets te zwaar en hup daar ging alles weer eruit 😂
    Maar ik geloof dat ik er ben! Het moet gewoon want drie grote koffers ga ik echt niet aan beginnen. Er moet alleen nog het hoognodige in, dat wat we morgen nog gebruiken. (Kam, deo, geurtje….enz)

Nog 32 uur!
    Morgen ochtend vroeg inchecken en dan later op de dag de naakies naar oma brengen. En dan? Duimen draaien tot we toch nog maar even gaan proberen te slapen denk ik?!

04:45 pikken we m’n vader op die mee rijdt naar Schiphol en de auto mee terug neemt, de schat! 🥰

Nog 32 uur……

HERE WE GOOOOO

July 9, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 20 °C

ROT -> AMS -> FRA

Wekker op 04:00
    Laatste dingen de koffers in, die ik overigens net kiele kiele dicht kreeg 🤪, alles in de auto en toen papa opgepikt.
    T was heerlijk rustig op de weg dus we konden goed doorrijden.
    Vertrek hal 1, balie 2&3 voor de self check in.
    Super handig, als je weet hoe t werkt 😅 en binnen no time waren iig onze koffers al onderweg.
    Nog ff een luchtje scheppen en de mannen een peukie….

Al vd week boekte in een tijdslot om door de security te komen maar nu we zien hoe rustig het is, is dat niet nodig en lopen we zo door.

Nu ff een bakkie en uiteraard scoorde we nog even tax free 😎

Op naar Frankfurt….

En door!!

July 9, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 27 °C

FRANKFURT

Frankfurt is BIG!!
    Aankomen op Gate A en door moeten naar Gate Z…..Say What??? 😵‍💫

Wat een ellende, Schiphol ging gesmeerder
    Irritatie grens door t plafond maaaaaar we blijven lachen!! (Lees; er zijn dus blijkbaar ook mensen met minder haast dan ons🤪)
    Scheize moetie!!

Nu gasssss om de aansluiting te halen 🏃🏽

Eind resultaat: we zitten! Rij 33 HJK
    En mega grote Boing 787-800 dubbeldeks
    Oh en met 2 vleugels 🤪 Handig!

Nick is al aan rammen op het beeldscherm en vindt het jammer dat het vliegtuig geen Techo muziek verschaft 😂 Luxe probleem

Tot over 11 uur en 30 min ✈️❤️🧳

San Francisco here we come