HARRY POTTER TOUR

April 9, 2023 in England ⋅ ☁️ 17 °C

WINGARDIUM LEVIOSA 🪄

Vandaag alweer dag 4 van ons Londen avontuur, 1e Paasdag.
    In de ochtend splitten we ons op; Maup gaat met Rahul en fam nog een dag SWCE doen en Nick & ik gaan samen Londen nog een keer in.
    Wij hebben samen nog twee dingen gepland nmlk de Harry Potter Tour 10:30 & London Eye om 17:00.
    Ook vandaag schijnt de zon weer heerlijk en de stad is noggggg veel drukker, Pasen schijnt nogal een ding te zijn hier!
    Na een kort stukje met de metro stappen we uit, vlakbij Borough Market.
    Onze tour guide begint met ons in te delen in the houses door ons een kaartje te laten trekken uit de “sorting hat”. Nick zit ingedeeld bij Slytherin en ik kom in Gryffindor
    De hele enthousiaste gids leidt ons door kleine straatje, steegje en bij ieder film moment tovert hij z’n iPad tevoorschijn en laat hij de echte beelden zien. Grappig hoe we de afgelopen dagen langs deze locatie gelopen zijn zonder enig idee te hebben van deze plekken.
    Het is een flinke wandeling over de Theems en zelf weer een gedeelte met de metro. Nou ben ik niet de grootste giga Harry fan maar toch was dit echt leuk. Zo wist ik bv ook niet dat er gedeeltes opgenomen zijn in de St Paul’s cathedral. De tour eindigde voor het theater waar nu “The cursed child” speelt, zoals het er nu naar uitziet wordt dit ook verfilmd maar wil Daniël “Harry” nooit meer in een Potter film spelen…… 🥺
    Einde tour dus…..

Op naar de London Eye 🎡