London Baby

• 317kilometers
  • 33kilometers
  • Nog 6 weken…

February 23, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 9 °C

TO LONDON…WE SHALE GO! (Yoda voice over)

Londen stond al lang op ons verlanglijstje….maar ja, welke wereldstad niet sinds corrie overal roet in t eten gooide!
    Toen wij hoorde dat er een StarWars conventie zou zijn (lees, nog niet eerder was deze in Europa en ja wij zijn stiekem nerds) hebben we alles op alles gezet om die kant op te gaan.
    Net als bij de SDCC ( SAN Diego Comic Con, lees Road Trip USA 🇺🇸 ) waren de kaartjes hier een uitdaging. Maar met hulp van andere StarWars fanaten lukt het ons gelukkig om tickets te bemachtigen….Check ✅
    Ohhh yeahhhhh!
    Toen de tweede stap; vliegtickets zonder de hoofdprijs te moeten betalen.
    Check ✅ Aangezien Zestienhoven ( ja Zestienhoven ✈️ want het leg gewoon in Rotterdam tegen het mooie Overschie an dus er is niks Haags aan te verzinnen) om de hoek ligt was dit een win-win. Lekker early bird heen en bij thuiskomst ook lekker snel weer thuis.
    Nu volgde stap drie; een hotel, op goede afstand, voor een christelijke prijs.
    SUCCES! Als eenmaal die kaartjes in de verkoop gaan dan stijgen de prijzen van de hotels als de huizenprijzen kort geleden…..ALS EEN MALLE!
    Dussssss Nanc zou Nanc niet zijn als ze niet al lang wat had geboekt nog voor de kaartjes vrij kwamen. Hadden we geen kaartjes kunnen bemachtigen dan was het puur een citytrip geworden 😎 Wederom een win-win!

Voor nu ben ik de dagen nog aan t invullen want “There’s so much to see but there’s so little time”
    Must see;
    📍Buckingham palace
    📍The London Eye
    📍The Thames
    📍Westminister Abby
    📍Notting Hill
    📍Harry Potter stuff
    📍So on and sooooo on….

Kijk op de foto om te zien waar we zitten (rode pin point 📌) en hoe dichtbij alle hot spots zijn 😍

• To do or not to do, thats the question!

March 4, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 8 °C

Over een kleine maand dan vliegen we naar Londen! 😎
    Op donderdag en vrijdag hebben we twee vrije dagen in Londen.
    En aangezien we heeeeel vroeg vliegen hebben we de eerste dag ook volledig.
    Maar waaaaaaar ga je beginnen met je sightseeing tour? En wat willen we nou eigenlijk echt allemaal zien? En waar wil je dan ook nog echt naar binnen?
    Nu kan je de Londen Pass aanschaffen waarmee je voor een vast bedrag ( 2 dagen €123,00 pp) in meer dan 85 attracties kan zonder in de rij te hoeven staan maar haal je dat er ook echt uit? Daarnaast heb je ook nog de Oyster Card wat het zelfde is als onze OV chip kaart en dus ook wel aan te raden.

Ondertussen struin ik alle reisblogs af en ben voor mezelf de ideale route aan t bepalen.

Op zaterdag 8 april zijn we in ieder geval op de StarWars Celebrations met z’n 3-en. Zondag gaat Maup nog een keer met vrienden uit Amerika die ook over komen.
    Nick en ik doen iig de Harry Potter tour op zondag 6 april samen. Een toffe tour langs alle iconische plekjes uit de film, persoon 9 3/4, de “Weg is weg” enzzz……

Ik ga weer verder met puzzel…..
    Tot snel

Paspoorten ✅
    Ingecheckt ✅
    Boardingpass ✅
    Wekker ✅ 🥴

Morgen 07:00 sharp vliegen we even tegen de tijd in en landen om 07:00 op Londen City AirPort.
    Vanaf daar nemen we de subs naar Waterloo -Couldn't escape if I wanted to
    Wa-Wa-Wa-Wa-Waterloo, Finally facing my Waterloo - waar ons hotel zit!
    Onze route morgen zal als volgt zijn; een heeeeeeel pokke eind lopuhhh 😂
    Nee zonder dollen….. we starten bij de Londen Eye en zullen vanaf daar de Theems oversteken om de kanten van Piccadilly Circus op te gaan met alle toffe stops onder weg. Ook staat er voor morgen een rondje Madame Tussaud’s op de planning 🤓

Zoals ik al zei….. wekker ✅

See you all tomorrow 💂🏼‍♀️

WATERLOO ROAD part 1

April 6, 2023 in England ⋅ ☁️ 10 °C

Wat een dag!
    We zijn gesloopt 😂
    Toen vanmorgen om 04:40 de wekker ging waren we er allemaal meteen uit.
    Trollies in de auto, m’n vader opgepikt (die nam de auto mee) en door naar t AirPort
    We waren woensdag al ingecheckt dus konden meteen door de security.
    Wat een verademing met 020 zeg, binnen 10 min zaten we bij de gate. Top! Daar hou ik van!
    Eenmaal ge-board bleek ons vliegtuig half leeg, das een vreemde gewaarwording joh!
    In een tijd van 40 minuten waren we in Londen. 😳 Wauw!

Toen begon de reis naar ons hotel.
    Even moesten we op weg geholpen worden bij de metro maar gelukkig wees dat zich zelf snel.
    Nou zijn wij de metro in Rotterdam gewend en dat dat groot, snel en veel is maar in vergelijking tot Londen valt Rotterdam echt in het niets!! Heeeeel veel lijnen die kriskras door elkaar lopen maar ook verschillen in lagen in de grond. We zouden er vandaag nog wel een paar keer mee te maken krijgen.

Bij Waterloo Station verlieten wij de metro en liepen in 5 min naar het Hampton by Hilton. Onze thuis basis voor de komende nachten. Inchecken was nog niet mogelijk maar nadat we de koffer mochten opbergen konden we nog van een lekker ontbijt genieten.

Op naar part 2…..

WATERLOO part 2

FRIENDS

Rahul kennen wij (Maup meer) al geruime tijd, zo’n twee jaar inmiddels. Alleen hadden we elkaar nog nooit in reallife gezien!
    Reden; Rahul woont met zijn familie in San José California😎
    Toen we beiden hoorde dat de StarWars Celebration in Londen was riep Rahul meteen dat hij ook ging en dat het super tof was als we elkaar daar konden ontmoeten! En dan vonden wij ook….
    Gisteren nadat we de koffers in t hotel hadden gelaten zijn we meteen zijn kant op gelopen want ze zaten in t hotel naast -zie foto- ons 😅 (dit was uiteraard geen toeval..)
    Wat een onwerkelijke ontmoeting. Je kent iemand wel maar je kent hem niet!
    Na wat dikke knuffels en een kort praatje spraken we af dat we s’avonds lekker gingen eten met elkaar…. Deal!
    We namen afscheid voor en wij gingen onze citytrip beginnen.

LONDON CITY

WALKING ON SUNSHINE…NOOOOO 🌂☔️

Rain, no sunshine, dark clouds….
    Maak wij laten ons niet gek maken!
    Wij lopen als eerst richting the London Eye, het mega grote reuze rad dat ligt aan de Theems. Wat een gevaarte en zondag gaan Nick en ik een stoere poging doen om een rondje er in te maken 🤓
    Toen door naar de Elizabeth Tower en dus de Big Ben. Wat een prachtig mooi gebouw en ja hoor ook de bellen werken nog!
    Toen door naar Travalga Square met z’n grote fonteinen. Vanaf daar zijn we door gelopen naar Leicester Square.
    Ondanks dat dat er in eerste instantie niet echt bijzonder uitzag zagen we ineens allemaal bekende figuren zitten… Bean smiled at me 😋
    Aan dit plein zat ook een enorme Lego en M&M store die we uiteraard ingegaan zijn.
    Beiden echt te leuk om niks te kopen…
    Met enkele tasje rijker liepen we, via Piccadilly Circus, verder naar Oxfordstreet. Onderweg kwamen we langs. China Town, SoHo en bezochten we The Forbidden Planet voor onze Funko fan.
    Ik wilde nog graag naar de Dirty Dancing musical 😜 maar daar was geen tijd voor want….Om 14:15 hadden kaartjes voor t Madame Tussaud’s dus pakte we de metro naar Baker Street maar daar vertel ik in mijn volgende post meer over…..

BAKERSTREET

April 6, 2023 in England ⋅ ☁️ 14 °C

EEN WASSE NEUS…of toch niet?

Nog nooit was een van ons in een Madame Tussaud’s geweest. Nou laat mij je vertellen dat als je gaat dat deze zeker meer dan de moeite waard is!
    Vanaf binnenkomst staan er talloze beroemdheden je op te wachten en mag je te pas en te onpas met iedereen op de foto.
    Maup ging los, heb hem nog nooit zo vaak zien poseren 😂
    Het meest bijzondere was dat er halverwege in het museum een gehele attractie zat, met de look & feel van de Pirates of the Caribbean uit Disney. We wisten niet dat dit er in zat en waren dus met stomheid geslagen, super tof!
    Weer een stuk door en 100 foto’s verder werden we ineens verrast door een 4D film 🍿 🎥….. Marvel vulde het scherm en alles vloog letterlijk om je oren😂

Echt letterlijk verbaasd door alles wat we hadden gezien stonden we dik 2 uur later pas weer buiten! GE-WEL-DIG!!

KINGS PLACE

GOD SAVE THE….👑🇬🇧

Na Madame Tussaud’s, toen we eigenlijk al best versleten waren, zijn we toch nog met de metro door gegaan naar Buckingham Palace.
    Als je dacht dat de Rotterdamse metro een wirwar aan lijnen was, dan zou ik vooral de metro van London eens instappen!
    Drie lijnen onder elkaar…..ONDER DE GROND! 😳 Overstappen betekend dus in sommige gevallen rennen van de ene verdieping naar de andere!
    Uiteraard allemaal verbonden met roltrappen waar iedereen netjes rechts blijft staan en links gewoon netjes door kan lopen. Heeel bijzonder….
    Bij Green Park er uit en toen door de grote tuin naar het paleis.
    Even aangebeld, maar Charlie was niet thuis!
    Ze trouwe wachters waren er wel 💂🏼‍♀️maar niet heel spraakzaam!
    Mooie plek, helemaal als je bekend bent met de royals of England. Dit was de laatste halte voor vandaag.
    Aangezien de zon heerlijk scheen besloten we naar het hotel terug te lopen…. Die laatste 5000 stappen hebben ons bijna genekt 😂
    But we made it!

In de avond zoals gezegd lekker met Rahul en z’n familie gegeten…. Bij gekletst en funko’s uitgewisseld…..🤓

EINDE DAG 1 😴

TOWER BRIDGE

April 7, 2023 in England ⋅ ⛅ 15 °C

OV OF LOPEN

Tis Goede Vrijdag vandaag (thnx Eartha🤪) en dus is het een drukte van jewelste in de stad en prachtig weer ☀️ Vandaag proberen we iets rustiger aan te doen maar hebben des ondanks een pittig schema!
    We moeten nmlk vandaag ook onze tickets voor de StarWars Celebration ophalen en dat ligt toch weer vlak bij Londen City AirPort. Ook hebben we kaartjes voor The London Dungeons om 16:30….. dus HOPHOP daar gaan we weer!
    Om nog net iets meer van de stad te zien nemen we de iconische dubbeldekker naar onze eerste stop; Tower Bridge
    Wauwwwww…dat ding is gigantisch! En prachtig!
    We besluiten er, net als aaaaaalle andere toeristen 😅 overheen te lopen, genieten van t uitzicht en nemen daarna de DLR richting de ExCel voor de tickets.
    Een route die iets langer duurde dan gepland 🤪 dankzij werkzaamheden en onderhoud aan t spoor…. Klinkt bijna Hollands!
    Nadat we de tickets eindelijk hebben moeten we dus weer terug (dit ging sneller) en stapte weer uit bij Tower Bridge.
    Vanaf dit punt zijn we gaan wandelen langs de Queens Walk aan de Theems.
    Over alle mooie bruggen heen en zo door naar St Paul’s Cathedral.
    Vanwege de Hemelvaart konden we wel naar binnen maar was het maken van foto’s niet toegestaan. Jammer maar dit plaatje blijft in m’n geheugen want wat een enorm groot, mooi, imposant gebouw is dat! Ook dat ene plekje waar de queen tijdens COVID alleen zat toen zij haar man ging begraven…. Kippenvel!
    Eenmaal buiten liepen we terug over de Millennium Bridge! Movie moment! Op deze brug werd een scène uit Harry Potter geschoten…. 🪄🧙🏼‍♀️
    Vanaf daar was het een stevige 30 min lopen naar The London Dungeon’s…. Twijfel… bus, metro, taxicab? Nee joh, gewoon lekker lopen zegt Nick! 😳 Oké 😂
    Meer dan ruim op tijd waren we bij de Dungeon’s en hoe die ervaring was vertel ik je in het volgende stuk….

THE DUNGEONS

April 7, 2023 in England ⋅ ⛅ 15 °C

HELLO TO ALL YOU SINNERS

Ooit deden wij in Amsterdam al eens the Dungeon’s aan en dat was geweldig!
    Je wordt er meegenomen in de history van de stad. Op een geweldige maar gruwelijke wijze vertellen ze je over welke gruwel daden er plaats vonden en maken zeer goede acteurs dat je je soms zeer ongemakkelijk voelt en je je steeds weer opnieuw de krampen schrikt! Zei ik al dat het geweldig was? 🤪
    Toch had deze Dungeons net dat beetje extra want ook hier in de (net als bij Tussaud’s) zat een geheel rit met karretjes verwerkt en maakte we aan einde een vrije val als in de Tower of Terror in Disney!
    Na dik 2 uur stonden we pas weer buiten…. We hebben genoten, dat staat vast!

Tomorrow to Starwars we will go!