SEQUOIA GRANT GROVE

July 15, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

HOGE BOMEN…..

Vandaag minder vroeg dan gisteren maar even goed vroeg in de ochtend stonden we op. Alles rond 09:30 in de auto geladen, sleutels afgegeven en plankgas naar het volgende punt…… WALMART!!! 😎😎
    En deze was nogggggg groter!

Nee zonder gekheid. Ideaal als je veel onderweg bent is veel drinken en wat lekker bij je voor als het verkeer toch tegen zit.
    De gemiddelde temperatuur is hier zo’n 35/40°gr dus wel drinken ons een slag in de rondte.

Na de Walmart reden we door naar Dunlap, een klein dorpje vlakbij het Sequoia National Park (voor de leek; hier staan s’werelds grootste bomen)
    We slapen vannacht bij Gena’s place.
    Dit is voor mij nou echt een typisch Amerikaans motel. Langs een weg, met 3x niks, in de bergen staat er ineens een motel en dat heeft ook nog een restaurant!

We hebben wederom een klein hok maaaaar met bathroom and toilet! Top! OHRA en vergeet de airco niet 😎

We voelen ons meteen welkom, mogen de koffers al achter laten al is zelfs de kamer nog niet helemaal klaar en we kunnen meteen lekker lunchen, goud!

Hierna rijden we door naar Grant grove, een gedeelte van het Sequoia Nationale park.

Ook hier vallen onze monden weer op van verbazing! 😲 Als je dit op plaatjes ziet zou je nooit geloven dat ze echt zo groot zijn!
    We besteden de rest van de dag in t park waar je overal met de auto naar toe kan rijden.

We lopen een trail bij de (een na) grootste boom van de wereld en doen daarna nog een trail naar de overblijfselen (afgezogen stuk stam voet) van de grootste boom ooit!
    Look it up; Marc Twain tree 🌲

Nu zijn we terug bij Gena, duiken zo onder de douch en gaan dan lekker wat eten.

Morgen rijden we door naar Mojave….. that’s the desert 🏜️

Have a good one ✌🏼