THE HILLSSSSS COME ALIVE…..🎶

July 14, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

TER%#^ VROEG!

Vandaag een dag Yosemite National Park.
    Om de gekte van daar komen, parkeren zoeken enzz te omzeilen boekte we kaartje voor de Yarts. Een mooi shuttle systeem wat je van A naar B brengt. In ons geval van onze luxe tent naar Yosemite park.

Onze wekker ging vroeg, 06:30 !
    07:15 moesten we gaan lopen naar de halte om toch wel rond 07:45 de bus te redden.

De nacht was 🥴 mwah…. De airco stond te loeien en die heeft slechts 1 stand AAN op standje Antarctica 🥶 De dikke dekbedden waren dus geen overbodige luxe 😅

De bus was netjes op tijd en de rit er naartoe was wel 5 kwartier. Geen ding als je al die tijd door ongerepte natuur rijd en je van de ene verbazing in de andere valt door het enorme gebergte! Onze bus chauffeur heeft duidelijk ervaring op deze weg want soms zag ik de afgrond zoooo dichtbij komen! 🤯

09:10 rijden we Yosemite Valley in en laten ons informeren bij het Info Centre.
    We willen de John Muir Trail lopen die evt over gaat in de Mist Trail.
    De start ligt op 2 Miles (3,2 KM) dus al meteen in de benen.

Wat een landschap 🤩😍
    We vallen van de ene verbazing in de andere en zien steeds meer en meeer en meeeeer bergen 🏔️
    De trail zeg “gemiddeld” te zijn, voor ons dus prima want ik weet al te goed dat wij echt guppen zijn op dit vlak!

We wandelen ons asssss off, langs het bulderende water, rotswanden en heel veel bomen.
    We steken een brug over, vullen onze waterflessen bij en lopen richting de T splitsing. Rechtdoor voor de Mist trail, rechtsaf voor de John Muir trail verder.
    We besluiten te bikkelen en gaan rechtdoor richting de giga waterval. Hoog, hoger, smaller, relling…. Mensen die Maup goed genoeg kennen weten dat hij op nieuwe Nikes al hoogte vrees krijgt en Nick is niet echt fan van deze hoogtes dus hun waren leidend in of we door gingen of niet!
    Bikkels! Allebei!
    We liepen door tot we zo hoog waren dat we klets nat werden van de waterval. Dit was genoeg, hoog genoeg en dus dat zelfde stijle pad weer terug naar beneden.
    Pjoehhh we made it!

Toen nog een stuk de andere kant op gelopen en toen onze benen het echt wel bijna op gaven zijn we lekker omgekeerden hebben we de hele route terug gelopen.

Op de rotsen eerst even eten en drinken want wat je hier verbrand is niet normaal.
    Al die nieuwsgierige eekhoorns gingen er bijna met onze lunch vandoor 🤣
    Als compromis gaven we hem een kers 🍒 whahaha 🤣 gek beest, die was zo op!

Vlak voor einde werd de rivier iets rustiger en hebben we ff gepootje-baait in het ijs water. Omg ik wil niet weten hoe het voelt als je d’r in zou vallen! 🥶🏔️

KAPOT 2.0 kwamen we terug bij t Info Centre
    Daar aten we een ijsje en dronken een ijskoud drankje uit de shop! Wel verdient!

Officieel ging onze bus pas 17:30 maar gelukkig mochten we met die van 16:00 mee
    Zojuist lekker gegeten….

Wat een fucking bijzondere dag
    Wat een bizarre plek
    Wat een andere wereld
    Dit gaan we nooit vergeten

Morgen rijden we door naar Sequoia
    Daar staan de grootste bomen ter wereld…

Maan nu eerst Netflix and chill 😎