Morocco
Roches Noires

Here you’ll find travel reports about Roches Noires. Discover travel destinations in Morocco of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Gare Casa Voyageurs

April 9, 2014 in Morocco ⋅ ⛅ 30 °C

So gestärkt gehts auf die nächste Etappe: Während unsere Koffer mit dem Auto vorfahren, gehts für uns bequem per Zug von Casablanca nach Marrakesch. Darauf hatten wir uns schon gefreut, sind doch die Zugfahrten das, was den Reiz genau dieser Reise ausmacht.

Casablanca

December 1, 2010 in Morocco ⋅ 🌬 13 °C

Onrustige nacht, eens Gibraltar voorbij rond middernacht kwamen we in rough sea. Baren van 4 - 6 m en overslaande schuimkoppen. Af en toe keken Dirk of ik naar buiten maar we sliepen daarna toch terug in. Om 5,30u stond de halve maan in het zenith en we waren aan Marokko, zeer sprekend beeld. Ik ging het fotograferen, Dirk sliep.

Een tijdje later werd Dirk wakker en deed hetzelfde en ik sliep!
    Bij het ontbijt in ‘La Velle’ doemde de stad op en gingen we vlug onze toestellen halen om de het binnenvaren te documenteren.

Weer op eigen gelegenheid verlieten we de haven na eerst een 10-tal taxichauffeurs te hebben afgewezen.

De moskee van HassanII lag een 3 km ver en we vonden het aangenaam wandelen, zeer fotogenieke taferelen. Deze moskee is de tweede grootste van de Islamitische wereld na deze van Mekka. Binnen gingen we niet maar de omgeving was mooi. We hielden de boulevards in ‘t oog om niet verloren te lopen en wandelden richting stad. Via het ‘Parc de la lingue Arabe’ en de mooie wijken bereikten we, na navraag, het Palais Royale. We waren ook meteen in de médina van Hablous maar gelukkig viel men ons niet lastig en konden we rustig rondkijken.
    We hadden er al meer dan 10 km opzitten en ik wilde nog wel enkele dingen zien dus hield ik een taxi aan voor de rest van de stadsbezichtiging. We vroegen de prijs om ons via de Kathedraal van Notre Dame de Lourdes naar het schip te brengen, 60 DH of 7 €. We hadden wel geld gewisseld maar dat wilde ik niet meteen uitgeven dus zouden we in € betalen.

Het verkeer is hels, voetgangers moeten overal tussen lopen, de lichten zijn alleen voor de auto’s en worden ook niet gerespecteerd. Als er al zebrapaden zijn worden ze volledig genegeerd. We konden alles goed zien toen we een muntthee dronken op een terrasje (14 DH). we raakten aan de praat met de chauffeur en hij bleek clandestien met de taxi te rijden, maar hij verschoonde dat door te zeggen dan hij al 35 jaar als buschauffeur gewerkt had en dat hij zijn pensioen niet met een theetje in een bar wou doorbrengen. Het was een attente chauffeur, hij wees nog verschillende fotowaardige gebouwen aan, de Kathedraal viel tegen en we konden niet uitstappen om de binnenkant te zien. Hij zetten ons netjes af aan gate1, binnenrijden mocht hij niet, hij vroeg ruim op tijd om het geld klaar te houden zo leek het alsof hij vrienden afzette! Ik gaf 8 € omdat we tevreden waren.
    We hadden nog net tijd om een hartige hap te nemen en om uit te rusten in onze kajuit.

Het dinner was aangepast, ik nam tajine met kip gedroogde vruchten en honingsaus, heel lekker.

Pauline en Ben die we in de stad waren tegengekomen hadden meteen na de moskee al een taxi terug genomen, Theo en Annie hadden met een taxi een volledige stadsrondrit gedaan en waren tevreden. Theo is niet zo goed meer te been en wil niet graag buitenkomen met zijn rollator.
    Geen show vandaag, een filmpje op TV en vroeg naar bed.

Roches Noires