• Day 12

Cajova dedina, bambusovy most, vodopad

December 23, 2017 in Thailand ⋅ 🌙 13 °C

Dnes vylet na motorkach do 45km vzdialenej dedinky preslavenej pestovanim a vyrobou cinskeho caju. Ta sa nachadza uz uplne na hranici s Mjanmarskom (Barma). Predtym este navstivime jeden vodopad. Posledne kilometre pred dedinou zakruta za zakrutou v ukrutnom stupani.
    Cela dedinka sa rozprestiera okolo maleho jazera. Milion predajcov caju a roznych jedal a po kopcoch cajove kriky. To vsetko v cca 1200m nad morom a vsade okolo kopa kopcov.

Odskusame 3 rozne caje, nieco zjeme a pokracujeme do tzv. Thajskeho Svajciarska.
    K peknemu jazeru uprostred strmych kopcov, kde sa da zaplatit clnkovanie na bambusovej plti.
    Ludia si tam prenajimaju stany, aby prezili noc v tomto tichom prostredi uplne mimo sveta a rano sa zobudili v uplnej hmle, ktoru postupne rozpustaju luce svetla. To nad jazerom vytvara fascinujuce scenerie.

Dalsou atrakciou je 500m dlhy most z bambusu (vratane podlahy), ktory si dedincania postavili ako skratku k hore na ktorej maju vybudovane nejake chramy a nabozenske stavby. Je zaujimave po tom chodit, makke a pruzne zaroven.
    Medzi roznymi nabozenskymi soskami objavujeme aj Budhu s Ipadom (teda ak to je vobec Budha) vid. foto ;)

Nakoniec palime do horskej dediny s dlhokrkymi zenami. Ked vsak prejdeme snad 12km, skonci sa asfaltka a my uz nechceme riskovat, takze 12km zase spat a nic sme nevideli.

Medzitym este bonus v podobe tankovania na rucnej benzinke. Pozrite si foto, to je zbytocne popisovat.

Vecer ako inak ziadna komercna vecera, ale sup na trh, skusat dalsie spilkoprodukty...

Zajtra vraciame motorky a nejakym sposobom preflakame polku dna, lebo podvecer letime spat do Chiang Mai a po jednodnovej prestavke pokracujeme dalsim letom a celonocnym autobusom nasledovanym lodou az na teple ostrovy Andamanskeho mora. Za 2 dni sa presunieme o 1500km juznejsie.

P.s. Na obrazku, kde su domceky, to zelene okolo nich su cajove kriky. Kazdy den sa z jedneho kricku mozu ozbierat max. 2 listky. Sikovny zberac za den nazbiera 10kg az 20kg, pricom vykupna cena za 10kg je cca 0,7eur.
    My kupujeme uz spracovany (vysuseny) caj za turisticku cenu v prepocte asi 30eur za kilo, teda 300eur za 10kg.