• Day 16

Atmosfera slonieho ostrova

December 27, 2017 in Thailand ⋅ ⛅ 21 °C

V Thajcine slovo chang znamena slon, slovo Ko je ostrov a slovo Noi je maly. Takze hlasime sa z Ko Chang Noi - maleho slonieho ostrova...

Vecer uz bez totalne unaveneho Tomca (asi este z noci v autobuse) s Dankou na druhy pokus nachadzame minimarket a je fakt mini. Cely market s regalmi a pokladnou tvori izbicka o sirke asi 2m a dlzke 3m s primerane bohatou ponukou.
    S Dankou dohadujeme, ze zajtra sa uz konecne nerobi nic, len sa cely den oddychuje. Ze sa musime poriadne prespat a dokonale zregenerovat.

Noc je ako v dzungli. Rozne nezname zvuky a piskoty a celu noc zvuk vln tesne vedla nasej plevne - ako Danka zacala nazyvat nas "komfortny" bungalow.
    Tri krat nas v noci zobudi zvuk nejakeho nedefinovatelneho vtaka, ci jastera, ktory je tak intenzivny, ze mam pocit, ze je tesne pri posteli. Nastastie mame okolo seba natiahnutu moskytieru, ktora poskytuje aky taky pocit falosneho bezpecia.

Skoro rano v ramci hesla zo vcera, ze si mame co najviac oddychnut potajme v polospanku otvorim jedno oko, aby som skontroloval situaciu naokolo a vidim, ako Danka uz potajme caka na tento signal a este pred osmou tak vstavame...
    V ramci hore uvedeneho hesla Danka asi polhodinu poslusne sedi na terase plevnicky, kym ju premozu jej upratovacske vasne a uz zacina cistit, prat, susit, reorganizovat. Dat jej do ruky maliarsku stetku, tak este v tu chvilu zapocne projekt rekonstrukcie tohto skveleho brlohu. Lezie do sprchy, v ktorej bola len zopar hodin dozadu a z ktorej tecie ladova voda a moj sen o tom, ze sa konecne raz zobudim prirodzene vyspaty sa v zakladoch rozpada.

Tomco v bungalove uplne inej kvality dostatocne vzdialenom od toho nasho si zatial spokojne oddychuje.

V skratke sme si vzhladom na to, ze sa jedna o vianocne obdobie a ubytovanie je vypredane objednali uz dopredu 2 rovnake beachfront bungalows (takze uz sa to nedalo vziat spat). Zatial co Tomco dostava trosku mensi domcek na plazi ako my, avsak uplne novy (je jeho prvym obyvatelom) s krasnou kupelnou a WC, tak my dostavame domcek vacsi aj s lepsie vybavenou terasou, ale vo vnutri to vyzera fakt zaujimavo a wc a sprcha si uz zazili svoje. V kazdom pripade viem si predstavit aj ovela horsie. Skor ta cena nie je adekvatna za tento typ ubytovania, ku ktoremu sme si este aj toaletak museli ist kupit, lebo nie je standardnou vybavou. Zadocek sa asi utiera lavou rukou ako v Indii a tou sa potom zas nepapka... Problem nastava ked ste lavak ako ja ;) a zacnete tou lavou potom jest v restauracii.
    Nastastie tu maju pribory a jedlo v restauracii je paradoxne velmi velmi dobre.

Okolo 10tej rano ku nam pride na navstevu Tomco a hned svojou prvou vetou na Danku - "uz si prala?" vyvolava usmev na tvari.

Na foto pohlad na plazove bungalowiky z beachwalkingu pocas ktoreho sme hladali minimarket.
    Pohlad priamo z postele cez moskytieru na nasu cigansku maringotku (tak volame cokolvek, co je priznacne tym, ze si tam Danka natiahne snuru a susi tam veci).
    Pohlad na ranajkovanie v nasej restauracii a Tomcove ranajky (Masaman curry so zeleninou a ryzou).