• Day 25

Zase potulky mestom

February 19, 2019 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

Dnes zase celý deň krúžime po centrálnych uličkách Phnom Penhu. Navštívime najznámejšiu pagodu a chrám wat Phnom, ktorý je postavený na najvyššom (aj to ešte umelom) kopci tohto mesta s neuveriteľnou výškou až 19 metrov :)
    Podľa tohto kopca sa volá aj toto mesto. V preklade je názov hlavného miesta "kopec pani Penh".

Sledujeme vyzdobené autá križujúce ulice, zaujímavo poobliekaných ľudí a počúvame všade prítomnú hudbu, keďže dnes je nejaký vážny čínsky sviatok. Presnú symboliku však nechápeme.

Najzaujímavejším fenoménom tohto trošku divného hlavného mesta sú uličky.
    Štandardná ulička v Thajsku obsahuje všetko na čo si spomeniete. Ak ste hladný bude tam nejaký streetfood, bude tam nejaký minimart, šaty...
    Tu v Kambodži ideme po uličke, ktorá je celá o predaji motoriek. Za 200m človek prejde 2000 motoriek, ale keď chce človek niečo iné, tak to je problém.
    Z uličky odbočíme na inú a tá je celá o kaderníctvach, proste 20 kaderníctiev za sebou. Odbočíme ďalej, celá ulica školy anglického jazyka, ďalšia tlačiarne a copycentrá.
    Je to dosť divné...
    A divné to začína byť, keď z uličky posteľné matrace odbočíte cez uličku ventilátory na uličku vankúše.
    Celá ulica len o vankúšoch. Divočina.

Večer dávame poslednú šancu khmérskemu jedlu. V Siem reap nám chutilo, ale tam nás upozornili - pozor Phnom Penh nie je Kambodža, je to už len miesto pre tých najbohatších, ktorí so svojimi koreňmi stratili puto.
    Každý deň nás o tom presviedča. Nič z toho, čo nás fascinovalo v Siem reap tu nie je a platí to aj o jedle.
    Večera je dosť nechutná, tak skúsim ešte khmérsky dezert.
    Niečo ako náznak zmrzliny, čo však obsahuje viac ľadu ako zmrzliny pláva v nejakom nechutne sladkom Salku povedľa nejakých želatínových kúskov nevkusných farieb, ktoré majú konzistenciu a chuť rybích očí. No nechutnosť na tretiu, ale zopár lyžičiek som kvôli príspevku pobojoval.
    Celkovo strava v Phnom Phene vyzerá nechutne a je nechutná. O cenách ani nehovorím, ale často o dosť väčšie ako na Slovensku. Musím však povedať, že úplne všetko sme neskúšali. Dnes napr. v cenníčku bolo jedlo varený penis z vola s opekanými mravcami... Na to som nemal žalúdok...
    Tešíme sa, že sa zajtra presunieme smer Vietnam. Ten by mal byť lacnejší a chutnejší.

P.S. Začínam mať vážne abstinenčné príznaky po praclíkoch a tyčinkách. Jediné, čo tu majú je piďibalíček čipsov Lays za "skvelú" cenu 2,2 doláru... Tá mi pomohla odolať :)