• Day 2

Prvá noc

September 20, 2019 in Poland ⋅ ⛅ 4 °C

Večer, doslovne po tme zošuchneme loďky do nejakej plytkej vody v naivnej nádeji, že východ z vody bude hlbší... Len aby tú ta Ňaňova loď nezostala zimovať v čakaní na jarnú vysokú vodu :)

Vonku sa už teplota blíži k 6-tim stupňom, ale podľa Peťky je voda určite teplá, lebo sa z nej parí. Efektný hmlový opar nad vodou však dáva tušiť, že počas noci nám bude kondenz kvapčať na hlavu.

V našej loďke zaspávame za zvuku ohrievača, ktorý keď sa dokonale uložíme a primerane príjemnej teplote z neho oblečieme, z nedefinovateľných príčin vypovie službu...
    Ani na 20-ty krát nejde zapáliť a Danka už na seba navlieka ďalšie vrstvy vrátane zateplených gumákov v príprave na ľadovú noc.
    Celý projekt ohrievač nakoniec po tme prerábam do inej konfigurácie, keď zistím, že nepracuje z toho dôvodu, že bomba (v úložných priestoroch) trpí v extrémnom chlade (pozn. PB pod 5 stupňov efektívne nehorí).

Noc nakoniec prežijeme (platí len pre našu loďku) v príjemnom teplúčku na rozdiel od vedľajšej lode, kde poniektorým cez noc mrznú mihalnice.
    Som rád, že som ten ohrievač kúpil, aj keď ma to stálo celodennú nervozitu z Danky, ktorá moju obetu (o siedmej ráno už behať po meste len kvôli jej komfortu) pre zmenu neoceňuje vôbec!

Nič to však nemení na fakte, že zvnútra nám kondenzovaná voda ničí život a periny máme pekne mokré. Celý čln je navyše tak naprataný, že nie je kde stúpiť. No proste sme vybavení ako na preplavbu Atlantiku...