Satellite
Show on map
  • Day 2

    Deň druhý, komplikácie na dosah

    October 6, 2014 in Hungary ⋅ ⛅ 15 °C

    Dnes preplavím väčšinu Maďarského Bodrogu. Amazonská húština rieky Bodrog sa strieda s občas obývanými územiami. Sárospatak so všetkými mólami, lodičkami a loďami, domčekmi a vilami pri vode si užívam s minimálnym pádlovaním. Podvečer začínam hľadať miesto na pristátie. Nikde nie je nič vhodné a večer sa blíži. Pri mojej rýchlosti každý kilometer trvá a trvá a na brehu stále nič vhodné. Bohužiaľ musím znížiť požiadavky na kvalitu pristanem na rybárskom stanovišti, čo som od začiatku v kútiku duše zamietal. Mám na rybárov svoj názor (česť výnimkam), ktorý sa mi o chvíľu len potvrdí. Stojím s kajakom v plytkej vode. Už sa pomaly stmieva, vonku sa ochladilo. Vyzerá to, že tu sa dá vystúpiť takmer suchou nohou.

    Len bude treba spraviť trošku väčší krok. Osudný krok... V mikrosekunde sa mi noha pošmykla na blate. Druhou som ešte v kajaku. V rámci záchrany samého seba a hlavne kajaku, ktorý som pri vystupovaní druhou nohou nechtiac odtlačil do rieky padám do vody a chytám kajak. Paráda som po prsia mokrý. Ani sám neviem ako sa to mohlo stať. Super miesto na výstup a takto to nepredpokladane dopadne. Všetko čo mám na sebe je už nepoužiteľné. Okolo je všade mokro a stmieva sa. Musím urýchlene rozložiť stan, nezávisle na tom, že zo mňa kvapčí... Rybárske miesto je bordel na tretiu. Na jednom stolíku pozbíjanom z dosák je v štadiu plného rozkladu niečo, čoho pôvod sa už nedá zistiť. Všade sú konzervy, igelity, papieriky a kadečo ďalšie. Druhý stolík obsadili párky, ktoré som musel zneškodniť.

    O červíky a iné zvieratká tu nie je núdza. Nebudú mi lákať nejakú zver celú noc. Tam nocovať nebudem. Ťahám kajak krížom až k poľu za úzkym lesíkom. Dnes budem spať na nejakých hrboľatých hriadkach, v ktorých je vysadená nejaká kapusta (rozumej nejaká vysoká burina). Konečne postavím stan, ktorý je ešte z rána celý mokrý, prezlečiem sa do suchého. Na hlavu mi kvapká, v stane je veľmi vlhko. Je to paradox, že bojujem s vodou? V noci rozmýšľam nad tým, či nebolo lepšie počúvať zvuky šuchotajúcich zvieratiek popri stane ako teraz v mojom prípade počuť možno kilometer vzdialenú hlavnú cestu, ktorá v noci vytvárala zvuk ako medzinárodná diaľnica. Do toho všetkého začína byť v noci celkom kvalitná zima.
    Read more