Satellite
Show on map
  • Day 6

    Jazero Tisza

    October 10, 2014 in Hungary ⋅ 19 °C

    Celý ďalší deň križujem jazero Tisza. Plavím sa po úzkych kanálikoch v húštinách lesa, pomedzi neprehliadnuteľnú trstinu. Striedavo vyplávavam na väčšie časti jazera, aby som zas zmizol vo vodnej uličke.
    Telo si však uvedomuje, že sme posledný deň na vode a akosi sa mu už tak nechce. Týždeň bola jeho strava raňajky banán, večera banán, celý deň voda... Asi ťažko uveriť priaznivcom mediálne propagovaného "zdravého" a pravidelného stravovania, že som to mohol vôbec prežiť. V skutočnosti som každý deň pádloval minimálne 8 hodín, teda viac ako dosť fyzickej námahy plus každý deň 2 hodiny ráno a večer na zloženie a rozloženie všetkých veci a potom naozaj namáhavá noc a po týždni som mal stále obrovské množstvo energie.

    V určitej časti jazera žasnem nad tým, že v októbri, keď máme na Slovensku dávno po sezóne a vonku je cez deň max. 15 stupňov, tak na jazere Tisza je turistický ruch neskutočný. Len v čase prejazdu okolo jedného mesta stretávam cca 12 plných turistických lodí (na každej cca 10 ľudí) a vytešujem sa z toho, že dokážem v úzkych trstinových kanáloch udržať s týmito motorovými loďami krok, čo jasne obdivujú posádky týchto lodí. Konečne stretávam aj plachetnice a potom zas miznem v časti jazera, ktorá je celá zarastená leknami. O chvíľu zas prechádzam do časti, ktorá je plná napadaných lístočkov z vodných rastlín. Pocit pádlovať v takejto časti treba zažiť.

    Kajak citeľne spomaľuje, je brzdený a pádlovanie mi pripadá ako plavenie sa s lyžičkou v cestovinovej polievke. Dokonca ešte aj tie zvuky mi to pripomínajú. Pomaly sa blížim ku konečnému prístavu. Je úžasné sledovať ako doslovne obecný prístav obsahuje miesto pre minimálne 200 lodí. Pričom jasne vidno, že je to celé zbúchané z plastových sudov, ale to dôležité. Je to funkčné a v lete to tu musí byť naozaj plné života. Kajak vyťahujem cez vchod do vody pre lode, vyťahujem ho za brány prístavu a zostávam sedieť v rohu križovatky. O zopár hodín ma vyzdvihnú moji "priatelia na telefóne", kajak sa pripevní na strešný nosič a niekedy po polnoci dojdeme s kajakom do jeho domovského prístavu na Šíravskej PLAVBA.sk.
    Read more