• Day 4

762 zákrut do mestečka Pai

December 22, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 17 °C

Dnes sa na motorkách presunieme do mestečka Pai.
    Je to nie len jedna z najzaujímavejších ciest, ale oficiálne aj najnebezpečnejšia cesta s najväčšou nehodovosťou v Thajsku, ktorá aj keď je len cca 120km dlhá, je na nej až 762 zákrut. Túto cestu pôjdeme celý deň, nakoľko po ceste sa zastavíme na rôznych atrakciách.

Prvou z nich je čínsky cintorín, ktorý pre európskych turistov môže vyzerať naozaj netradične, veď posúďte sami z fotiek.

Ďalej sa zastavujeme na mieste, kde Thajci v strede ničoho vybudovali oddychový areál s jazierkami, riečkami a vodopádmi s netradične modrou vodou (netušíme v čom to bolo). To všetko pomedzi rôzne palmy, rastlinky, ovocné stromy, dokonca ryžové polia... Navyše s plávajúcimi farebnými kaprami... Taká netradičná pláž v džungli, s reštauráciou, viac napovedia asi len fotky.

Pokračujeme ochutnávkou mandaríniek priamo z mandarínkovej farmy a po nekonečných zákrutách a stúpaniach sa vyškrabeme až do národného parku, kde vo výške 1700m.n.m. obdivujeme rozkvitnuté a záhradníkmi upravené vyhliadky na okolité hory. Na niektorých vyhliadkach si môžete prenajať stan, prežiť tam celú noc a ráno pozorovať ako sa postupne rozpadá hmla a v nej sa objavujú vrcholky hôr.

Poslednou atrakciou je kaňon Pai. Vysoké strmé útesy, po ktorých vrcholkoch vedú úzke a nebezpečné cestičky. S Ňaňom sme to vzdali hneď na začiatku, z nášho pohľadu sú to životu nebezpečné výšky... Ale Maja s Dankou si to čiastočne užili.

Do Pai nakoniec dorážame až za tmy kvalitne unavení z tejto náročnej motorkárskej trasy a z celého dňa plného atrakcií.