• Day 4

Presun do rumunskej Bukoviny

February 16 in Romania ⋅ ☀️ 2 °C

Dnešný plán je takmer 300km dlhý presun do rumunského regiónu Bukovina.

Ráno však ešte v Sovate navštívime vyhliadkovú vežu s naivnou predstavou, že keď je vyhliadková, tak z nej bude výhľad na celé kúpeľné stredisko, jazierka a pod. Keď to konečne vyšlapeme až hore, zistíme, že výhľad je akurát tak na ničím zaujímavú obec Sovata, ale nie na jej kúpeľnú časť.

Potom prechádzame cez prvý nekonečný horský prechod a to ešte netušíme, že dnešný deň bude plne konkurovať thajským zákrutám. Celý deň chodíme zo zákruty do zákruty. Od nížin, kde je na pohľad takmer leto až po vysočiny, kde už sú lyžiarske strediská a takto hore, dole, doprava, doľava... Takmer 300km zákrut, ktoré sa však väčšinou ťahajú popri horských potokoch, zurčiacich riekach a jednej vyše 20km dlhej Šírave, takže celý deň je na čo pozerať.

V rámci tejto trasy máme naplánované dve špeciálne atrakcie a to prejazd tiesňavou Bicaz a prejazd adrenalínovým horským prechodom Transraraul s úžasnými výhľadmi po ceste.
    O Bicaze bude ďalší príspevok.
    Horský prechod Transraraul bol však uzavretý. Skúsili sme to za jeden zákaz vjazdu, ale po 5km bol nie len ďalší zákaz, ale aj značka kamera a všetko nasvedčovalo tomu, že hore to už bude kvôli snehu neprejazdné, tak sme to vzdali, čo bolo pre mňa veľké sklamanie aj keď som už zo Slovenska vedel, že šanca na prejazd tohto prechodu v zime sa blíži k nule.
    pozn. Na tomto horskom priechode sa nerobí zimná údržba a najvyšší bod je takmer 1500 m.n.m., pričom v nejakých 1100m.n.m., kde sme došli bolo už snehu dosť...