• Day 4

Tiesňava Bicaz a túra o život...

February 16 in Romania ⋅ ☀️ 6 °C

Tiesňava Bicaz je horský prechod, kde cesta prechádza pomedzi 300m vysoké útesy, ktoré často končia až úplne pri ceste.
    Prejsť to autom je parádny zážitok a Danka si to užíva.

Celá táto oblasť však patrí do NP "Cheile Bicazului - Hășmaș", takže je plná turistických chodníčkov a prírodných atrakcií.

Jednou z atrakcií je aj Zabijácke jazero so zaujímavou históriou. Kto chce vedieť viac viď. https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Lacul_Roșu

No my sme si v skutočnosti naplánovali krátku (ale pekne strmú - to som nedomyslel) túru na overenie našej odvahy v inej časti národného parku.

Vačšina túry vedie popri zúrivo zurčiacom tyrkysovo-bielom potoku s občasnými menšími vodopádmi. Neustále a krásne výhľady. Už po 5tich minútach však prichádza prvá skúška odvahy v podobe lanového mostíka. Na konci našej túry nás však čaká prechod oveľa väčším lanovým mostom, ktorý spája dve protiľahlé skaly v tiesňave.
    Pod mostom je 100m priepasť s tečúcou riečkou. Úžasné, ale zopár mikrosekundový pohľad dole a opantávajú ma mrákoty.
    Danka je tam na začiatku celkom rozklepaná a tá s výškami taký problém nemá ako ja. Ono totižto už nástup na most ide po stupačkách ako v Slovenskom raji a pod nami megapriespasť.

Nakoniec sme most dali tam aj späť. Výhľady boli famózne, ale nemáme všetko pofotené, lebo sme sa báli na moste aj mobil vytiahnuť. Priamo z mostu bolo vidno aj velikánsky vodopád, ale ten som si pri tých ostatných mostových zážitkoch ani veľmi neuvedomoval.

V každom prípade sme prekonali sami seba, lebo nikdy predtým sme nešli ponad takú priepasť a nie to ešte na kývajúcom sa lanovom moste. Bol to (pre mňa s mojim strachom z výšok) životný zážitok!

https://youtu.be/Il-NN1Cq_y8 - takto vyzeral pohľad na vodopád z lanového mostu, ale z toho mostu bolo tých výhľadov oveľa viac, toto bol len jeden rožtek výhľadu - treba to zapnúť na celú obrazovku a mobil dať na stojato, aby bolo vidno ten vodopád od vrchu až po spodok, aké to bolo fascinujúce...