• Day 5

Presun späť do Maramurešu

February 17 in Romania ⋅ ☀️ 5 °C

Celý deň sa presúvame v rámci Karpát za ďalšími atrakciami a tak je to o neustálom prekonávaní nejakých horských prechodov. Jeden hneď ráno mal také stúpanie, že behom troch kilometrov nám znížilo auto predpokladaný dojazd o 30 kilometrov.

Autá tu navyše často jazdia jedným kolesom v protismere, v dedinách idete 80tkou a všetkých zdržujete a nie je výnimočné, že vás obehne nejaká Dacia aj keď riadi pretekár Danka. Akákoľvek stopka sa rumunmi (a už aj nami) zásadne nedodržiava... Dankin rekord (čo som vypozoroval) zatiaľ 106kmh cez dedinu cez deň a nebolo to pri obiehaní...

Minule sme inak v Rumunskom vnútrozemí videli jeden povoz s koňmi, teraz tu v horách ich je kopa a stretávame ich neustále ďalšie a ďalšie.

Najväčší horský prechod, ktorý sme dnes dali ide do takmer 1500m.n.m. a nad ním sa týčia už vrcholy s výškou ako Tatry až do 2300m.n.m.
    Cestou sú nejaké lyžiarske strediská. Jedno je parádne s olympijskou červeno-čiernou 3km dlhou zjazdovkou s kabínkovou lanovkou, kde všetko vrátane cien funguje ako u nás 20
    rokov dozadu. Danku fascinujú hlavne lyžiari oblečení v šušťákoch...