Netherlands
Dokkum

Here you’ll find travel reports about Dokkum. Discover travel destinations in the Netherlands of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Chef's Special

May 30 in the Netherlands ⋅ ☁️ 17 °C

We willen eerst gaan eten bij een restaurantje in de buurt van Moddergat, maar dat zit al helemaal vol. Dus rijden we naar Dokkum. We lopen door het stadje op zoek naar een restaurant en zien dan De Waegh, een restaurant in een oud pand in het centrum van Dokkum. Ik neem de Chef’s special, een runder sukade met groenten en stampotje. Het is erg lekker. Het nagerecht is ook heerlijk: koffie met Limoncello en diverse bonbons. We lopen nog even door het stadje en rijden dan terug naar Moddergat, waar we nog even tv kijken.Read more

Geen pizza

May 31 in the Netherlands ⋅ ☁️ 18 °C

We willen pizza gaan eten in Dokkum, maar het is erg druk in het stadje en de pizzeria’s zitten vol. Dus we lopen door het stadje om iets anders te zoeken en komen uiteindelijk bij Artisane, waar we eerder al een keer geluncht hebben. We gaan binnen zitten, hoewel het er best warm is. Ik neem een risotto met gerookte biet, die erg goed smaakt. Het nagerecht, de Tiramisu, vind ik wat minder lekker. We kletsen niet zoveel aan tafel, maar dat komt ook omdat ik moe ben.Read more

Dokkum, دوكوم, Докьом, Доккюм, 多克姆