Netherlands
Uffelterveen

12-6-2021 Holtinge

June 12, 2021 in the Netherlands ⋅ ⛅ 17 °C

Vroeg wakker, 8 uur weg. Mijn benen zijn niet enthousiast. Gelukkig heb ik vooral wind mee. Die wakkert behoorlijk aan in de loop van de dag. Van opzij is al bijna niet leuk meer. Ik kriebel via Zwolle naar Hasselt. Dan kom je eerst door Elburg. Daar is het centrum verboden voor fietsers, terwijl de Zuiderzeeroute er wel gewoon nog doorheen loopt. Ik probeer netjes om te rijden, heel erg mooi, maar ik eindig weer bij dezelfde leeuwen waar ik begon. Dan toch maar door het (uitgestorven) voetgangersgebied. Ben ik in 1 minuut waar ik zijn moet. Maar de "verkeerde keer" wel veel meer moois gezien.
      En dan onderlangs Meppel. Mijn weggetje wat niet knooppunt is, is nog rustiger ook!
      De SVR campings zijn nog een beetje ver, ik mik op een ander, die is er niet, en daarna 1 bij knooppunt 8. Is die toch vorig jaar SVR geworden. En zalig, ik hoor alleen de wind, ik mag in de luwte van een schuur staan en uitzicht op paarden met een knuffel veulen. Heel fijn.
      's Avonds trui aan, en sokken!
      86 km.

Uffelterveen