Nieuw-Zeeland

Reizigers in deze plaats
    • Dag 267

Kayakken in Milford Sound 🛶

9 oktober 2023, Nieuw-Zeeland ⋅ 🌫 5 °C

Vandaag gaan we kajakken in Milford Sound, een van de 14 fjorden van het gebied. Dit hadden we al een tijd geleden geboekt dus hier hebben we ook lang naar uitgekeken! Na een volledige briefing en omkleden in passende outfit, beginnen we aan de 3 uur durende tour. Er zijn 2 gidsen en twee andere koppels die meedoen. Al heel snel zwemt er ineens een school met een stuk of 6 dolfijnen voor ons uit 🤩🐬 Dit zagen we in de promo filmpjes ook, maar een van de gidsen zei dat het 5 jaar geleden was dat hij dit had gezien! Wat een geluk! En het bleef hier niet bij, want later op de tour spotten we ook nog een ‘’yellow-eyed’’ pinguïn aan de rand van het water 🐧 Onze gids zei dat er eigenlijk nu nog maar een dier ontbreekt die je hier kunt zien, en dat was de zeehond, maar drie uit drie is wel onwaarschijnlijk tijdens eenzelfde tour. Maar je raadt het al, niet lang daarna zijn daar als kers op de tour ineens 2 zeehonden aan het hangen op de rotswand🦭🦭! Dat in combinatie met alle uitzichten van de waterval en fjorden en ook nog eens het gunstige weer, maakt deze dag onvergetelijk!Meer informatie

U kunt deze plaats misschien wel onder de volgende namen::

Cleddau River

Doe mee met ons: