• Transit in Cairo, Egypte

July 11, 2019 in Egypt ⋅ 🌙 31 °C

We kwamen veilig toe in Caïro, Egypte, voor een transit van 3 uur naar Johannesburg. Helaas was de vlucht al gepland met een vertraging van 45 minuten. Dus na onze Business Class-upgrade met EgyptAir probeerden we ook de Business Lounge van Caïro binnen te geraken. And guess what: We zijn daadwerkelijk binnen geraakt zonder iets te betalen, wetende dat dit normaal 40 $ per persoon kost. We hadden wat problemen met onze VISA, en konden dus niets betalen, wat heel vreemd is aangezien de creditcard VISA internationaal zou moeten werken. Mijn zus had zelfs en 3 VISA’s geprobeerd, maar tevergeefs. Ze accepteerden ook geen cash geld, dus we zaten eigenlijk vast zonder eten of drinken te koop in de hele luchthaven. De man aan de balie was ons gunstig gezind en zei dat er toch niet veel volk was dus wij gratis binnen mochten. Zo konden we dus binnensluipen, zo dankbaar!

Grappige kanttekening: De man flirtte duidelijk met ons, dus er was ruimte genoeg om een gratis toegang te scoren. "Heb je een kaart? Omdat ik in je ogen verdwaald ben. "- Alstublieft, meneer die niet zal werken. Maar bedankt dat je ons hebt binnengelaten. Je kunt er een foto voor terug krijgen (wat eigenlijk gebeurde toen de chef-kok er een wilde).

Tip: Activeer uw debet kaart ook voor transitlanden. In dit geval werd Egypte niet geactiveerd omdat we er slechts 3-4 uur verbleven. Omdat onze VISA niet werkte, zaten we met wat problemen. Gelukkig kan je altijd met cash EURO wel iets betalen moest het echt moeten.