Norway
Beitostølen

Here you’ll find travel reports about Beitostølen. Discover travel destinations in Norway of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Door de bergen naar Beitostølen

August 9, 2018 in Norway

Vandaag rijden we naar ons laatste huisje in Beitostølen. We verlaten nu de fjorden en gaan het binnenland in. De route is weer erg fraai. Zo rijden we een tijd langs een blauw-groene meer, Oppstrynsvatnet. Ik heb een mooi muziekje op en door de uitzichten om me heen geniet ik volop van de tocht. In Noorwegen heb je geen snelwegen, dus al het verkeer rijd op de verbindingswegen door de bergen, die trouwens goed zijn. Maar zo kan het zijn dat je opeens moet stoppen, of voorzichtig moet rijden, omdat er een stel koeien of schapen op de weg lopen.

Iets verder gaan we even van de route af en nemen een oude bergweg, de Gamle Strynefjellsvegen. Een prachtige bergweg door een desolaat stuk natuur. De weg gaat eerst met veel haardspeldbochten omhoog langs een rivier met veel watervallen. Boven op de pas gaat de asfaltweg over in een gravelweg, die zich van daaruit langzaam naar beneden slingert door een soort maanlandschap.

Als we even later weer op de doorgaande weg zitten, gaan we even pauzeren bij een meertje. Het is daar wat kouder, maar we kunnen toch buiten ons brood opeten en koffie drinken. Bij Lom bekijken we nog even een staafkerkje. De laatste 100 km is ook erg mooi. Door een rustig, mooi berglandschap met mooi uitzicht op de besneeuwde bergen rijden we naar Beitostølen.

Op het eind van de middag komen we daar aan. Het appartement, midden in Beitostølen, is erg groot en mooi. We hebben ook een prachtig uitzicht op de bergen. We doen wat boodschappen en bakken pannenkoeken.

Regen, dus vandaag dagje thuis

August 10, 2018 in Norway

Het regent vandaag en het lijkt erop dat het de rest van de dag blijft regenen. Dus we doen niet veel vandaag. We gaan wel naar de toeristen informatie om te kijken wat er in de buurt te doen is. Ook zoek ik naar wandelingen. Verder een rustig relax dagje.

Beitostølen is een wintersportdorp en je ziet hier dan ook veel outdoor winkels. Gelukkig is er in de zomer ook genoeg te doen. Het plaatsje is uitvalbasis voor veel outdoor activiteiten.Read more

Beitostølen, Beitostolen, Beitestøl