Norway
Hjortneskaia

Auslaufen aus Oslo

January 28, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 0 °C

Wir waren früher als gedacht wieder an Bord zurück.
    Das war aber nicht schlimm. Wir zogen die dicken Klamotten aus und setzten uns in das Bordrestaurant mit einem super Ausblick. Den besten Platz in unseren Augen gefunden. Einige Plätze waren sogar reserviert, da wurde uns klar, dass einige Gäste öfter so eine kleine Fahrt machen.
    Wir fanden die Fähre, welche für uns definitiv ein Schiff war, super. Und wussten, dass wir zu wärmeren Tagen nochmal mit fahren wollen.
    Um 16 Uhr füllte sich das Restaurant. Wir bestellten jeder ein Bier und ich noch einen Ceaser Salat mit Krabben. Ich war echt begeistert. Carsten bestellte sich auch einen, nachdem er probiert hatte.
    Wir sahen einen schönen Sonnenuntergang. Wir blieben fast 2 Stunden dort sitzen.

Naar de boot in Oslo

August 13, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 18 °C

Helaas alweer de laatste dag in Noorwegen. We rijden naar Oslo om daar de boot naar Kiel te nemen. Het is vandaag heerlijk weer en de weg naar Oslo is ook nog heel mooi. Onderweg drinken we nog koffie en we zijn mooi op tijd in Oslo. De boot ligt al klaar en na een tijdje kunnen we aan boord.

Als de boot gaat varen, vieren we een beetje mijn verjaardag aan een tafeltje op het dek. Ik heb een taartje gekocht voor bij de koffie. Daarna doet ieder zijn ding. We verkennen de boot en kijken naar Oslo en omgeving die aan ons oog voorbij trekt. Er is genoeg te doen en te zien op de boot. We eten een lekkere pizza en kijken nog naar een muziek- en dansshow.Read more

Hjortneskaia