Norway
Namsskogan

131. Nacht & weiter richtung Norden

July 14 in Norway ⋅ ☁️ 24 °C

Heute stand am Morgen mal wieder etwas Arbeit für Simon an.
    Silja ging in dieser Zeit auf eine Joggingrunde.

Standartgemäss gönnten wir uns danach ein leckeres Frühstück.

Nun war es an der Zeit weiter zu fahren. Wir verabschiedeten uns von den eineheimischen und dem kleinen Mädchen. Diese haben ebenfalls am See in ihren Autos übernachtet. Das Mädchen war so süss, beim Verabschieden winkte sie uns nach bis wir nicht mehr zu sehen waren.

Nach weiteren 6 Stunden Fahrt Parkierten wir an einem Rastplatz direkt am Fluss.
    Leider kam der Regen und Simon musste sein Grill Feuer wieder einmal verschieben. Naja wir haben ja noch ein paar Monate dafür :-)

Da das Autofahren hier bei den engen Strassen viel anstrengender ist als im übrigen Europa, gingen wir zeitig zu Bett.

Namenskoran

July 7 in Norway ⋅ 🌧 18 °C

Irgendwie ist es bald Tradition, dass ich aus den norwegischen Namen irgendwas deutsches rausquetsche. Naja. Aufjedenfall ist der Fluss hier sehr schön (wie irgendwie alles in diesem Blog) und kalt.
    Es heißt, man lernt jeden Tag dazu. Heute hab ich gelernt, das kaltes Wasser auch wirklich kalt ist und das Algen auf Stein in kaltes Wasser mit Strömung ne ganz blöde Mischung ist...

• May23

Nyheim camping 2

May 23, 2019 in Norway ⋅ 🌧 5 °C

Het is natuurlijk een bijzondere camping waar we bij toeval beland zijn. De anderen waren of véél te duur,of nog dicht tot 1 juni. Deze is goedkoop (dwz ca 37 euro all in: douches met vloerverwarming, keuken en goede verwarming in onze hytte. Wij hebben zelf onze slaapzakken. Prima wifi en tv in huis. Wat wil je nog méér? Misschien een 2 persoons bed...
    Van de keuken moeten we zeggen dat het lijkt alsof ze de kringloop leeggeroofd hebben, en het begrip 'hergebruik' krijgt nieuwe inhoud, getuige deze kapstok. Maar alles werkt en het oogt snoezig. Tot slot nog een foto uit ons achter raam met de in deze landen onvermijdelijke berkenbomen.

• May23

Namsskogan Nyheim Camping

May 23, 2019 in Norway ⋅ 🌧 6 °C

Ons verblijf vandaag is weer een cabin op de camping. We brengen de avond door in de keuken en maken een planning voor de komende dagen. Onze cabin ligt aan de rivier en is voorzien van alle gemakken behalve.... douche en toilet. Daarvoor steken we even over: 10 passen. Het seizoen is nog niet begonnen dus is er slechts een enkele camper. We hebben alles voor onszelf. Onze 'warm eten' tas ( we hebben ook een ontbijt tas😋) , Ann aan de kook, de pan met heerlijks. En nog wat plaatjes van onderweg.Read more

• May24

Naar Bodø

May 24, 2019 in Norway ⋅ ☁️ 4 °C

Die midzomernacht zorgt er wel voor dat we niet lang slapen. Hoe doen de kippen dat hier? Gaan die niet op stok? Wij vertrekken naar Bodø, weer 5.5 uur rijden. Daar lijkt het weer OK. Eerst douchen en ontbijten.
    Onderweg stoppen we in Mosjøen voor koffie. Gratis gekregen in Hotel Milano 😀😀 maar zoals altijd zelfbediening uit zo'n koffiemachine met bonen en 10 types koffie.
    Verder regen, zon, mooie landschappen, en veel, heeel veeel wegwerkzaamheden.

Surströmming Challenge

June 18, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 16 °C

Aufgabe des Tages: öffne eine Dose Surströmming und fahre mit der geöffneten Dose 200km weit......

Sorin Decker

😂🤣😂